قبل از اجرای کار نقاشی دیوارهای خود با رنگ جدید و زیبایی که خریداری نموده اید، این نباید ها را مطالعه نموده تا مطمئن شوید که یک رنگ آمیزی عاری از خطا خواهید داشت:

۱. عدم آماده سازی سطوح برای رنگ کاری

۲.استفاده نکردن از نوار نقاشی

۳.تمیز نکردن دیوارها برای نقاشی

۴. نخریدن رنگ به میزان کافی

۵. انتخاب قلم موی نا مناسب

۶. نادیده گرفتن آب و هوا

۷. انتخاب رنگ نامناسب

۸. صرفنظر کردن از لایه اولیه رنگ

۹. غوطه ور کردن قلم مو در ظرف رنگ

۱۰. صبر نکردن در رنگ کاری لایه دوم

۱. عدم آماده سازی سطوح برای رنگ کاری

آماده سازی برای رنگ و نقاشی

پیشنهاد می گردد کارهای آماده سازی رو فراموش نکنید. این کار باعث می شود از سرگیجه و تمیزکاری انتهای کار کاسته شود. برای جلوگیری از چکه و پاشش رنگ، کف و مبلمان را با پلاستیک و نوار محافظت نمایید. ضمنا درپوش های کلید و پریز را نیز جدا نمایید.

۲. استفاده نکردن از نوار نقاشی

نوار کشی و یا به کارگیری چسب کاغذی  در نقاشی اطمینان خواهد داد که شما دارای لبه های تمیز و یک سطح تمام شده صاف هستید. مطمئن شوید که نوار و سیل کردن را به طور مناسب در اطراف پنجره ها و سایر اجزایی که نباید آغشته به رنگ شود به کار ببرید تا از ترشح رنگ جلوگیری شود. نوار را قبل از خشک شدن کامل رنگ بردارید. اگر بیشتر از حد صبر کنید ممکن است رنگ خشک شده و موجب خرابی کار گردد.

۳. تمیز نکردن دیوارها برای نقاشی

آیا تاکنون برایتان پیش آمده نقاشی را تمام کرده و متوجه شده باشید که ذرات گرد و غبار یا موها به دیوارها گیر کرده باشند ؟ یا بخش هایی را در نواحی نقاشی شده پیدا کنید که موج دار باشد؟ می توانید با تمیز کردن دیوارها قبل از شروع رنگ آمیزی از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. ابتدا روی دیوارها را با جاروی تمیز یا جارو برقی غبار روبی نمایید. سپس یک گالن آب گرم را با دو فنجان سرکه مخلوط کرده و آنها را با یک دستمال نمدار تمیز نمایید.

تمیز کاری سطح رنگ و نقاشی

۴. نخریدن رنگ به میزان کافی

فرض کنید شما به تازگی رنگ آمیزی سومین دیوار را تمام کرده اید و در ادامه عملیات نقاشی هستید ، اما رنگ داخل ظرف رنگ خالی است. هیچ کسی علاقه مند به رفتن به فروشگاه رنگ در میانه رنگ کاری نیست. برای اجرای نقاشی اندازه گیری و برآورد مناسبی را انجام دهید. یک گالن(حدود ۴ لیتر) رنگ به طور معمول 400 فوت مربع(معادل ۳۶ متر مربع) را پوشش می دهد. سپس برای لکه گیری و کارهای تکمیلی نقاشی تخمین مجدد رو انجام دهید.

توجه: همچنین ایده خوبی است که تمام رنگهای مرحله اول خود را به یکباره تامین نمایید، زیرا اگر در رنگ در زمان های مختلف تهیه و مخلوط شود ، می تواند دارای تفاوت در فام باشد.

تهیه رنگ و نقاشی

۵. انتخاب قلم موی نا مناسب

از قلم موی مناسب برای پروژه نقاشی خود استفاده کنید. برای رنگ و نقاشی پلاستیک، به قلم موی با موهای مصنوعی (نایلون / پلی استر) نیاز خواهید داشت. برای رنگ و نقاشی روغنی از یک قلم موی طبیعی استفاده کنید. به کارگیری ابزار مناسب نقاشی کلید تحقق کیفیت می باشد. شما رنگ خوبی را خریداری کرده اید، بنابراین کمی هم بیشتر هزینه کنید و قلم موی مناسب تهیه نمایید.

قلم موی رنگ و نقاشی

۶. نادیده گرفتن آب و هوا

اگر پروژه رنگ آمیزی در سطوح خارجی ساختمان را انجام می دهید، قبل از شروع سطح رطوبت هوا را بررسی کنید. رطوبت بالا می تواند زمان خشک شدن برای رنگ های پایه آبی را، کند نماید. اگر واقعاً هوا مرطوب است، یک یا دو روز بیشتر برای خشک شدن رنگ منتظر بمانید.

۷. انتخاب رنگ نامناسب

اگر شما آماده نقاشی کردن روی یک کار موجود هستید. شما باید بدانید با چه شرایطی در نقاشی سروکار دارید؟ آیا سطح با یک ماتریال روغنی پوشش شده است؟ اگر سعی کنید رنگ پلاستیک را روی آن بمالید، رنگ ترک خورده و لایه برداری می شود. اگر چنین موری وجود دارد، شما باید قبل از استفاده از رنگ جدید خود، روغن پایه را سنباده بزنید. اگر مطمئن نیستید، که روغن یا رنگ پلاستیک دارید، می توانید نمونه ای از رنگ رو به فروشگاه برده و یا از یک متخصص بپرسید.

۸. صرفنظر کردن از لایه اولیه رنگ

از پرایمر یا رنگ پوششی لایه اول صرفنظر نکنید، پرایمر سطح خوبی را برای چسباندن رنگ فراهم کرده و پایانی زیبا را ایجاد می نماید.همچنین رنگ آستر به بیرون آمدن رنگ واقعی انتخاب شده کمک می کند. و هنگامی که رنگ و پرایمر در یک ظرف ترکیب شده اند ، واقعاً هیچ بهانه ای برای صرفنظر کردن از این مرحله وجود ندارد.

توجه: رنگ و آستر توامان در یک کار به بهترین وجه روی سطحی که قبلاً نقاشی شده است کارکرد دارد. اگر در حال کار با دیوار گچی یا چوب کاملاً جدید هستید، پیشنهاد می گردد از یک پرایمر سنتی استفاده کنید و سپس روی آن رنگ لایه نهایی را اعمال نمایید.

۹. غوطه ور کردن قلم مو در ظرف رنگ

قلم موی خود را به طور کامل درون ظرف رنگ فرو نبرید. فقط کافی است قلم مو را در یک سوم ارتفاع موی آن در رنگ فرو ببرید. رعایت این نکته از هدر رفتن رنگ زیاد در اجرای رنگ آمیزی جلوگیری خواهد کرد.

قلم موی نقاشی ساختمان

۱۰. صبر نکردن در رنگ کاری لایه دوم

اگر رنگ پوششی لایه دوم خود را خیلی سریع اجرا کنید، می تواند منجر به لایه برداری از رنگ و یا چسبندگی رنگ قابل مشاهده در قلم مو شود که موجب خرابی تلاش شما می گردد. در صورت عدم اطمینان از زمان خشک شدن رنگ، می توانید حداقل 24 ساعت صبر کنید.

  مشاهده یا دانلود فیلم نکات ابتدایی در نقاشی ساختمان

فروشگاه اینترنتی کالا و ابزار ساختمانی سیمرغ تهیه و توزیع کننده ابزارآلات ساختمانی، رنگ و نقاشی ساختمان، ابزار دستی، ابزارآلات برقی، لوازم سنجش و اندازه گیری، قفل و یراق آلات به صورت آنلاین ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته در خدمت هموطنان گرامی در تهران و اقصی نقاط کشور می باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد