مقررات و رویه های خرید
رویه جستجو، انتخاب، پرداخت و ارسال
به منظور نظم دهی و تنسیق فرآیند جستجو، انتخاب، پرداخت و ارسال سفارشات مشتریان محترم و تامین شفافیت در پروسه خرید و همینطور مشتری مداری، رویه خرید را در فروشگاه بزرگ اینترنتی کالا و ابزار سیمرغ، به استحضار مشتریان و همراهان محترم می رساند:
۱- روش های جستجو ی و انتخاب کالا
با توجه به تنوع و تعدد چندین هزار قلم کالا که به صورت بی واسطه در فروشگاه بزرگ اینترنتی کالا و ابزار سیمرغ ارائه می گردد، مشتریان محترم می توانند از روش های زیر، کالای مورد نظر خود را مورد جستجو قرار دهند:
1.1 گروه بندی ها: گروه بندی ها شامل منو های سرگروه(منوی1)، زیر گروه اصلی(منوی2) و زیر گروه فرعی(منوی3) به دسته کالای مورد نظر خود رسیده و محصولات موجود در این زیر گروه را از نظر مشخصات و قیمت مورد بررسی قرار داده و در صورت مورد نظر بودن مورد انتخاب قرار دهند.
1.2 نوار جستجو پیشرفته سایت سیمرغ: مشتریان محترم می توانند به طور کلی و به دلخواه خود عنوان، سرفصل یا کد کالای مورد نظر خود را وارد نموده و به گزینه های موجود را مشاهده نموده و مورد انتخاب قرار دهند.
1.3 گزینه فروش واتس آپ: این گزینه ویژه سالمندان و عزیزانی است که به دلایل مورد تایید کارشناسان کالا و ابزار سیمرغ توانایی استفاده و به کارگیری از سیستم فروش اینترنتی را نداشته باشند و همکاران ما در سیستم واتس آپ به راهنمایی این عزیزان می پردازند تا کالای مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
1.4 خرید تعداد، عمده و کارتنی: برای استعلام موجودی کالا به صورت عمده و تعداد می توانید از واتساپ 09126239067 استعلام بفرمائید.
۲- ثبت نام و نهایی سازی خرید:
2.1 ثبت نام و ورود: خرید در کلیه فروشگاه های اینترنتی مستلزم ثبت نام مشتریان محترم می باشد. فروشگاه اینترنتی کالا و ابزار سیمرغ نیز از این موضوع مستثنی نمی باشند. مشتریان گرامی صرفا برای یکبار و صرف زیر 1 دقیقه، اقدام به ثبت نام و ارائه اطلاعات اولیه نموده تا مشخصات و آدرس گیرنده با روش های مختلف ارسال شفاف باشد.
تبصره: توجه این فروشگاه محدودیت خرید حداقل مقدار برای خرید های خرده و عمده فروشی دارد.
2.2 انتخاب روش ارسال: برای داخل کشور گزینه های متنوعی برای انتخاب خریداران محترم قرار داشته که از آنها می توان به ارسال با پست جمهوری اسلامی، شرکت تیپاکس، باربری، پیک و ... نام برد. در هنگام ثبت سفارش گزینه های ارسال فعال نمایش داده شده و مشتریان فقط می توانند یک گزینه را انتخاب نمایند.
خلاصه روش های ارسال برای مناطق مختلف
ارسال برای تهران: پست + تیپاکس(درصورت درخواست مشتری و در صورت امکان) + پیک عادی(زیر 48 ساعت) + پیک اکسپرس(با هماهنگی و البته در صورت امکان)
ارسال برای شهرستان ها و جزایر: پست + تیپاکس(درصورت درخواست مشتری در صورت امکان)
ارسال برای خارج از کشور: پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت های خصوص(با هماهنگی)
ارسال کالا برای فروشگاه ها: پست + تیپاکس + باربری(با هماهنگی)
تبصره 1: در صورتی که تمایل به تغییر روش ارسال بعد از ثبت سفارش دارید می توانید با واتس آپ فروش تماس حاصل نمائید.
تبصره 2: به گزینه های انتخاب پیک با توجه به مرکز شهر و غیر مرکز شهر بودن آدرس تان توجه بفرمایید.
(واتساپ هماهنگی و استعلام 09903575328)
۳- روش های پرداخت:
برای سفارشات گزینه های مختلفی وجود دارد که از آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
3.1 درگاه امن پرداخت الکترونیکی
3.2 کارت به کارت
3.3 پرداخت هنگام تحویل در محل مشتری - مطابق تبصره 1 همین ماده
3.4 پرداخت بعد از تحویل(برای مشتریان خاص) - مطابق تبصره 2 همین ماده
تبصره 1: پرداخت در محل ویژه ساکنین با آدرس و تلفن ثابت مشخص در مناطق مرکزی شهر تهران و با هماهنگی در صورت امکان می باشد.
تبصره 2: برای مشتریان خوش حساب گزینه پرداخت بعد از دریافت سفارش نیز در حال برنامه ریزی می باشد.
4- انواع گارانتی های مربوط به کالا ها
4.1 گارانتی سلامت فیزیکی هنگام تحویل - کلیه کالا ها برای هرگونه روش ارسال شامل گارانتی سلامت فیزیکی می باشند. فروشگاه اینترنتی سیمرغ امکان ارسال تصویر کلیه سفارشات را قبل از ارسال، بنا بر درخواست مشتریان محترم از طریق پیام رسان های ایرانی را دارد.
تبصره 1 - کالاهای شکستنی: کالاهای شکستنی که از طریق پست یا تیپاکس و یا باربری برای مشتریان ارسال می گردند، در بسته بندی و پکینگ ویژه سیمرغ شامل ترکیبی از فوم، نایلون حبابدار و کارتن به نحو شایسته با برچسب شکستنی برای مشتریان محترم ارسال می گردد. مشتریان محترم شهرستان، مسئولیت شکستگی احتمالی ناشی از پرت کردن و حمل و جابجایی نامناسب کالا را در پست به عهده می گیرند. در صورت صلاحدید مشتریان با پرداخت مبلغ غرامت پست می توانند کالاهای شکستنی را با بیمه نیز دریافت نمایند.
اطلاعات بیشتر از سایت شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در خصوص غرامت اجباری مرسولات پستی
4.2 گارانتی اصالت برند - برند اصلی، فرعی(مانند کالا های چینی) و کالا های فیک در سایت تصریح می گردد. فروشگاه اینترنتی کالا و ابزار سیمرغ صحت کلیه موارد تصریح شده را در این راستا ضمانت می نماید.
4- استرداد و مرجوعی کالا
کارشناسان فنی فروشگاه اینترنتی سیمرغ همواره تلاش می نمایند مشخصات عمومی و فنی محصول و همینطور عکس محصول به صورت واقعی ارائه گردیده و در صورت نیاز مشتریان محترم، با ارسال عکس کالاهای مورد سفارش مشتریان - ابهام در خصوص خرید کالا - برای مشتریان محترم به حداقل رسانیده شود. ضمنا کلیه کالا ها با ضمانت سلامت فیزیکی تحویل مشتری می گردد. با توجه به اینکه بسیاری از کالاها ممکن است در کشور نمایندگی نداشته باشند یا کالا هایشان مشمول گارانتی بی قید و شرط نباشد، از مشتریان محترم خواهشمندیم در خرید کالا های مورد نظر خود نهایت بررسی و دقت را به عمل آورده تا مشکل خاصی در این خصوص نداشته باشند. در این راستا موارد زیر به استحضار می رسد:
4.1 امکان ارسال تصویر کالا برای مشتریان محترم از طریق پیام رسان های ایرانی وجود دارد. مشتریان محترم تطابق کالای مد نظر را با تصویر کالا مورد تایید قرار خواهند داد.
4.2 حداکثر پس از 24 ساعت پس از دریافت کالا از طریق پیک، پست، تیپاکس، باربری و ... در صورتیکه از نظر مشتریان محترم کالا با محصول سفارش داده شده انطباق نداشته باشد، موارد به بخش پشتیبانی فروش اطلاع داده شده تا در صورت تایید موارد، اقدام لازم جهت جایگزینی محصول و یا بازگشت مبلغ گردد
توجه: فقط ضمانت سلامت فیزیکی کالاها در هنگام تحویل بر عهده این مجموعه است و به دلیل اینکه این فروشگاه تولید کننده نمی باشد، لذا در خصوص سطح کیفی و عملکردی کالای مورد خریداری به ویژه کالاهای تولید چین که در ایران نماینده ندارند، قبل از خرید بررسی لازم کیفی را بفرمایید. تاکید می گردد، صرفا کالاهایی مشمول مرجوعی است که هنگام دارای نقص فنی ظاهری و کارکردی بوده، مانند کالاهای برقی که با برق یا باتری کار نکنند و مشتری محترم با علم و پذیرش این موضوع اقدام به خرید خواهد نمود.
تبصره: مجددا تاکید می گردد، کالاهایی که توسط حمل و نقل و بی احتیاطی شرکت ملی پست دچار آسیب و شکستگی می شوند مشمول ضمانت و مرجوعی نبوده و در چنین شرایطی مشتریان محترم می توانند از غرامت اجباری پست استفاده نمایند.
4.3 مشتریان محترم می توانند حداکثر ظرف 24 ساعت پس از دریافت کالا(از طریق پیک یا پست) موارد مربوط به نقص ظاهری و یا عدم سلامت فیزیکی را به اطلاع فروشگاه رسانده تا پس از بررسی کارشناسان فروش و در صورتیکه قصور احتمالی از سوی فروشگاه باشد، اقدام لازم جهت جایگزینی محصول و یا بازگشت مبلغ گردد. بدیهی است پس از گذشت این موعد ادعایی مورد قبول نمی باشد و خریدار با علم به این موضوع اقدام به خرید می نماید.
4.4 گارانتی مدت دار ویژه کالا هایی است که دارای تولید کننده ایرانی یا نمایندگی در ایران بوده که کالاها را با ضمانت عرضه می نمایند. در صورت وجود گارانتی مدت دار برای کالا ها در صورت هر گونه نقص مشتریان می بایستی از طریق تولید کننده یا شرکت مربوطه موارد و سئوالات خود را پیگیری نمایند.
توجه: لطفا در هنگام خرید توجه به گارانتی یا عدم ضمانت محصولات نمایید. کالاهای چینی که فاقد نمایندگی در ایران باشند، عمدتا گارانتی مدت دار شرکتی نداشته و صرفا از سوی فروشگاه بزرگ اینترنتی کالا و ابزار سیمرغ صرفا با گارانتی سلامت فیزیکی صرفا هنگام تحویل ارائه می گردند.
توجه: تمامی کالاهای برگشتی توسط مشتریان محترم می بایستی از طریق پست جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرد، ارسال با روش های دیگر به غیر از شرکت ملی پست از نظر فنی و سلامت کالا، مورد تایید این مجموعه نمی باشد و هزینه ای برای آن پرداخت نمی شود.
بیمه کالاهای بدون گارانتی در کالا و ابزار سیمرغ
در صورتی که هر کالایی چه با ضمانت مدت دار و چه بدون ضمانت از نظر کیفی و عملکردی رضایت مشنریان را جلب ننماید، اگر چه کالای مورد نظر تولید فروشگاه اینترنتی کالا و ابزار سیمرغ نمی باشد، مشتریان محترم می توانند با هماهنگی، از طرح بیمه کالا های بدون گارانتی فروشگاه سیمرغ به ویژه برای کالاهای ساخت کشور چین، بهره مند گردند. برای استعلام و یا اطلاع از این طرح و آرامش خاطر در خرید، می توانید به واتساپ 09903575328 پیام بفرمایید.
نکات مورد توجه در خصوص ارسال سفارشات
گزینه پرداخت در محل: تا اطلاع ثانوی، گزینه پرداخت در محل صرفا برای مناطق مرکزی تهران امکان پذیر است. در صورت تمایل به هماهنگی، می توانید در این خصوص از واتس آپ فروش ۰۹۹۰۳۵۷۵۳۲۸ استعلام بفرمایید.
مشتریان محترم ساکن تهران: ارسال برای مناطق حومه و دور دست تهران نسبت به بازار بزرگ، با پست جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد. لطفا در صورت ابهام، از واتس آپ فروش ۰۹۹۰۳۵۷۵۳۲۸ استعلام بفرمایید.
مشتریان محترم ساکن شهرستان: پردازش انبار، بسته بندی و تحویل به پست و تیپاکس، به صورت 24 ساعته و منظم، حداکثر یک روز کاری توسط فروشگاه سیمرغ صورت می پذیرد با توجه به شیوع کرونا، شرکت های پست و تیپاکس به دلایل مختلف، مانند قرنطینه سازی، تراکم سفارشات و غیره، ممکن است مرسوله ها را، با تاخیر نسبت به شرایط عادی کشور، تحویل مقصد - به ویژه ساکنین شهرستان و روستاهای غیر از مراکز استانها - بنمایند، که تاخیر این مجموعه محسوب نمی شود.
توجه: هزینه های محاسبه شده در روش تیپاکس و پست، شامل هزینه های بسته بندی(کارتن، نایلون، چسب و ... + هزینه کارگری بسته بندی) و همینطور هزینه شرکت پست بوده و وجه دیگری دریافت نمی گردد.
انتخاب گزینه تیپاکس: به علت گران شدن بی رویه هزینه و ضعیف بودن خدمات تیپاکس در سال ۱۴۰۰، توصیه می گردد این گزینه به ویژه برای مبالغ خرید زیر ۱۰۰ هزار تومان حتی الامکان انتخاب نگردد. در صورتیکه کماکان تمایل به تیپاکس دارید می توانید موارد را به واتساپ فروش 09903575328 اعلام نمایید.
- - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
- - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
- - لطفا فارسی بنویسید.
- - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
- - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد