نکات خرید محصول در راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین

کسب و کار اینترنتی و آنلاین چیست؟

قبل از پرداختن به ایده و راهکارهای اجرای فروش اینترنتی، نیاز هست بدانیم کسب و کارآنلاین و اینترنتی، به چه فعالیت‌های تجاری، خدماتی و ... گفته می‌شود؟ اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم، باید بگوییم که همه صاحبان فروشگاه ها، صاحبان کسب و کارهایی که در فضای اینترنت به خرید، فروش و ارائه کالا یا خدماتی مشغول هستند، کسب و کار آنلاین دارند. امروزه با گسترش زیرساخت های اینترنتی، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، تبادل داده، خرید و فروش کالا و ارائه خدمات مانند آموزش، سرویس های خانگی، سرویس های اداری و ... به سرعت رو به گسترش می باشد.

مزایا و نقاط قوت فروشگاه اینترنتی و آنلاین

کسب و کارهای آنلاین در قرن حاضر به سرعت در حال پیشرفت و توسعه می باشد. از مزایای راه اندازی کسب و کارآنلاین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرمایه کم برای ایجاد سیستم فروش آنلاین
  • امکان ایده‌پردازی‌های متنوع در کسب و کار اینترنتی
  • بالا بودن سرعت کسب و کار اینترنتی در مقابل اصناف سنتی
  • محدود نبودن کسب و کار اینترنتی به محدوده جغرافیایی و مکانی
  • محدود نبودن فروشگاه اینترنتی به زمان
  • مقیاس پذیری بالای کسب و کارهای اینترنتی

معایب کسب و کار آنلاین و اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین علیرغم مزایای بسیاری که دارند، دارای معایب و نارسائی هایی می باشند که به موارد زیر اشاره نمود:

  • انجام معامله به صورت غیر فیزیکی صورت می پذیرد
  • نیاز به آشنایی نسبی با رایانه، اینترنت و شبکه های اجتماعی، نرم افزار ها و اپلیکیشن ها
  • تهدیدات امنیتی در کسب و کار آنلاین

روش های راه اندازی فروش آنلاین

برای راه اندازی سیستم فروش آنلاین می توان بسته به بودجه تخصیص داده شده، زمان مورد اختصاص، سطح کنترل و مدیریت مورد نظر، بیزینس پلن و اهداف استرانژیگ کسب و کار یکی از روش های زیر را انتخاب نمائید:

  • مارکت پلیس یا بازارگاه Market Place
  • وب سایت خودتان
  • شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

شایان ذکر است، هر کدام از روش های مورد نظر دارای مزایا و معایبی بوده که بسته به اینکه سطح و اهداف کسب و کار شما چه می باشد، قابل انتخاب است.

انتخاب محصول یا محصولات مناسب برای فروش

با توجه به اینکه چندین گروه و زیر گروه کالایی برای فروش را برای بررسی و انتخاب پیش رو خواهید داشت، باید بر حسب تحقیق بازار و نیازمندی مخاطبان و مزیت های نسبی خود و میزان سرمایه مورد نیاز، اقدام به انتخاب محصول و یا محصولات مورد نظر بنمائید.

روش های تامین محصول برای فروشگاه

  • خرید مستقیم محصولات از تولید کنندگان داخلی
  • خرید مستقیم محصولات از وارد کنندگان از خارج از کشور و بازرگانانان
  • خرید مستقیم محصولات از بنکداران، پخش کنندگان و عمده فروشان بزرگ کشور و منطقه تان
  • خرید مستقیم از فروشندگان بزرگ که به غیر از فروش تک، فروش تعداد(3 عدد، نیم جین و جین) را با تخفیف مناسب ارائه می نمایند.
  • همکاری در فروش با شرکت های پخش، عمده فروشی و بنکدار ها
  • خرید محصولات از فروشگاه های محلی و فروش محصولات به صورت آنلاین
  • فروش محصولات فروشگاههای اینترنتی به صورت همکاری در فروش
  • و ...

(این مطلب در حال تکمیل و به روزرسانی می باشد)

1402-08-11

منابع resources:

  • مجله اینترنتی سیمرغ مگز
  • سایت zapier.com
  • وب سایت الوکام
  • وب سایت افیلی
  • وب سایت پرتال
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد