خرید های اینترنتی مزایا و فواید بی شماری داشته که با توسعه زیر ساخت های اینترنت بر تعداد مشتریان آنلاین در حال اضافه شدن می باشد. از دلایل اینکه خرید آنلاین هر روزه دارای طرفدار بیشتری می شوند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جستجو و خرید در فروشگاه های اینترنتی راحت تر از فروشگاه های محلی است
  • قیمت های مناسب و ارزان قابل جستجو می باشند
  • تنوع های بیشتری از کالا ها نسبت به فروشگاه های کوچک موجود است
  • امکان مقایسه قیمت ها و بررسی نظرات وجود دارد
  • امکان بررسی مشخصات فنی و هندسی وجود دارد
  • نیازی به حضور در شلوغی بازار و فروشگاه ها نمی باشد.
  • برای خرید لوازم و وسایل شخصی و خصوصی راحت تر می باشید
  • مشتریان می توانند از تخفیف ها و هدایای فروشگاه های اینترنتی بهر مند گردند
  • امکان انتخاب  و ارسال هدیه به دوستان و آشنایان وجود دارد.

فروشگاه های اینترنتی بزرگ جهان

تجارت الکترونیک و کسب و کار آنلاین، برای اولین بار در سال 1991 توسط تیم برنزلی مطرح شد و 3 سال بعد از آن، یعنی در سال 1994 اولین سیستم فروش اینترنتی و آنلاین توسط شرکت پیتزا هات Pizza Hut که یک رستوران زتجیره ای و چند ملیتی است، صورت پذیرفت. با گسترش بستر های اینترنت و کاربرد آن و این مدل از فروش هر روزه وسعت بیشتری پیدا نمود و همانگونه که امروزه شاهد هستیم در تمام نقاط جهان و ایران دارای طرفداران بیشمار می باشد. در این نوشتار تلاش می گردد برترین و معروف ترین فروشگاه های اینترنتی جهان به مخاطبان گرامی معرفی گردد.

فروشگاه اینترنتی آمازون Amazon

فروشگاه اینترنتی Amazon

شرکت تجارت الکترونیک آمازون، در سال 1995 میلادی در شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا و توسط جف بزوس تاسیس گردید. شرکت Amazon در ابتدا اقدام به فروش آفلاین کتاب از طریق وب سایت خود نموده و در ادامه راه و با افزایش اعتماد مشتریان، فروش محصولات دیگر شامل نو و دست دوم را در سایت خود آغاز نمود. پیشرفت روز افزون موفقیت آمازون در امر فروش آنلاین، موجب گردید تا این شرکت انواع بسیار متنوع و میلیون ها محصول در زمینه لوازم خانگی، آشپزخانه، مد، پوشاک، کیف، کفش، نوشت افزار، لوازم برقی و غیره را در دسته بندی های فروشگاه خود جای داده تا امروزه در رده بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در سراسر جهان قرار گیرد.

معرفی تکنولوژی هوشمند Amazon Go

یکی از تکنولوژی های نوآورانه شرکت آمازون Amazon در فروشگاه های حضوری معدود خود، خرید بدون پول، بدون کارت اعتباری و بدون صندوق است که در فیلم کوتاه زیر این روش جذاب و خلاقانه نمایش داده می شود.

فروشگاه اینترنتی ای بِی eBay

فروشگاه اینترنتی ای بِی eBay

فروشگاه اینترنتی eBay ای بی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین جهان بوده و در رقابتی شدید با آمازون می باشد. این فروشگاه اینترنتی در حدود 20 سال پیش فعالیت خود را در کشور آمریکا آغاز کرد و امروزه یکی از بزرگترین خرده فروشان آنلاین جهان به شمار می رود. نکته جالب این است که موسس فروشگاه بزرگ eBay فردی ایرانی فرانسوی به نام پیر امیدیار است. ای بی در 30 کشور جهان دارای نمایندگی بوده و باعث شده ارسال محصولات به تمام نقاط دنیا آسان تر شود.

فروشگاه اینترنتی والمارت Walmart

فروشگاه اینترنتی والمارت Walmart

فروشگاه والمارت یکی از بزرگترین و قدیمی ترین خرده فروشی ها Retailers چند ملیتی در ایالات متحده آمریکا می باشد. این شرکت که فعالیت خود را از سال 1962 میلادی آغاز کرده است. والمارت دارای زنجیره متعددی از هایپر مارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در بنتونویل آرکانزاس است.

فروشگاه اینترنتی اِتسی Etsy

فروشگاه اینترنتی اِتسی Etsy

فروشگاه آنلاین اتسی در سال 2005 کار خود را در زمینه فروش عتیقه جات و صنایع دستی در آمریکا آغاز نمود و تاکنون به عنوان یک واسطه حراجی کالاهای مختلف صنایع دستی، لوازم هنری و کلکسیونی، جواهرآلات و اکسسوری و ... فعالیت می کند. این وب سایت بیش از 50 میلیون کاربر و 2 میلیون فروشنده دارد.

فروشگاه اینترنتی علی بابا Alibaba

فروشگاه اینترنتی علی بابا Alibaba

علی بابا فروشگاهی آنلاین و زیر مجموعه یک هولدینگ بسیار بزرگ در کشور چین بوده که رقیبی سرسخت برای فروشگاه های Amazon، eBay، Walmart و سایر خرده فروشی و عمده فروشی های آنلاین بزرگ دنیاست. جک ما مدیری کاریزماتیک، جذاب و پرانرژی بوده و مجله تایم او را در فهرست تاثیرگذارترین شخصیت های خود قرار داد و نشریه Businessweek نیز در سال 2007، لقب تاجر سال را به او داد. جک ما را مغز متفکری می دانند که با تأسیس شرکت علی بابا، تجارت الکترونیکی را دچار تحولات عظیمی کرد و در حال حاضر این شرکت، بزرگترین پلت فرم تجارت الکترونیک در جهان و با سرمایه 246.12 میلیارد دلار را دارا می باشد. این وبسایت در سال 1999 توسط جک ما تاسیس شد و مشاغل بسیاری را در مدلهای کسب و کار مختلف راه اندازی کرده و تقریباً تمام گروه های کالایی را در بر می گیرد.

فروشگاه اینترنتی زاپوس Zappos

فروشگاه اینترنتی زاپوس Zappos

فروشگاه آنلاین Zappos در سال 1999 در لاس وگاس ایالت نوادا در آمریکا و با هدف فروش مدل های مختلف کفش تاسیس شد. این ایده زمانی به ذهن نیک سویین موم رسید که نمی توانست کفش مورد نظر خود را در مراکز خرید  شهر خود پیدا کند. پس تصمیم گرفت فروشگاهی اینترنتی ایجاد نموده تا هر نوع از کفش ها را با سایز و رنگ های متنوع در آن عرضه نماید. پس از گذشت 9 سال و موفقیت چشم گیر این وبسایت، تصمیم بر آن شد که محصولات دیگری نظیر کیف، لوازم نوزاد و کودک، انواع ساعت و جواهرات و بدلیجات نیز به گروه بندی کالاهای ارائه شده، اضافه نماید.

فروشگاه اینترنتی آسوس ASOS

فروشگاه اینترنتی آسوس ASOS

فروشگاه ASOS، فروشگاهی آنلاین در زمینه خرده فروشی محصولات مد، پوشاک و لوازم آرایشی فعال می باشد. وجه تسمیه نام فروشگاه ASOS بر اساس مفهوم هر آنچه که در مانیتور می بینید As Seen On Monitor انتخاب گردیده است. که در زمینه فعال می باشد. این فروشگاه آنلاین محصولات مد و فشن که در ابتدا در انگلستان تاسیس گردید، ارائه دهنده بالغ بر 900 محصول به حدود 200 کشور جهان می باشد. اگرچه فروشگاه آنلاین ASOS عمدتا برای لباس هایش شناخته شده است، اما طیف گسترده ای از محصولات پرطرفداری مانند اکسسوری، کفش و لوازم آرایشی زنانه و مردانه را نیز عرضه میکند. از برند های قابل مشاهده در زمینه صنعت مد، فشن و لوازم آرایشی جهان که در فروشگاه آسوس ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نایک Nike
  • لوئیس Louis Vuitton
  • هرمس Hermes
  • گوچی Gucci
  • زالاندو Zalando
  • آدیداس Adidas
  • تیفانی Tiffany & Co
  • زازا Zara
  • اچ اند ام H&M
  • تامی هیلفیگر Tommy
  • و ...

فروشگاه اینترنتی بست بای Best Buy

فروشگاه اینترنتی بست بای Best Buy

شرکت Best Buy در سال 1966 توسط ریچارد ام. شولز Richard Michael Schulze بنیانگذاری شد و هم اکنون به یکی از برترین ترین شرکت‌ های خرده فروش Retailer وسایل الکترونیکی و تکنولوژیکی در ایالات متحده آمریکا و کانادا به حساب می آید. فروشگاه اينترنتی Best Buy شاخه های فیزیکی نیز در مناطقی مانند آمریکا، کانادا، مکزیک و اروپا مختلف دارد. از مهم‌ترین مزایای خرید از این فروشگاه اینترنتی این است که بسیار بوده است و مشتریان می توانند به راحتی محصول مورد نظر خود را از آن خریداری نمائید.فروشگاه آنلاین بست بای با همکاری یک استارت آپ به نام Lumoid امکان اجاره با عنوان امتحان قبل از خرید Try Before You Bu طراحی کرده است. با استفاده از این امکان جدید مشتریان می توانند برخی از محصولات مانند سیستم های پخش موسیقی، دستبند سلامتی و غیره را اجاره نموده  و در صورتی که از محصول اجاره کرده راضی بودند، اقدام به خرید نهایی آن کنند.

فروشگاه اینترنتی فلیپ کارت Flipkart

فروشگاه اینترنتی فلیپ کارت Flipkart

Flipkart  فلیپکارت شرکتی تجارت الکترونیک در بنگلور (Bengaluru) هندوستان بوده که در سال ۲۰۰۷ توسط ساچین و بینی بانسال Binny & Sachin Bansal تاسیس شد. ارتباط این دو کارآفرین موفق و ثروتمند هندی، از شرکت آمازون با شروع شد و با به‌کارگیری آموخته‌های‌شان از کار در آمازون، توانستند بزرگ‌ترین بستر تجارت الکترونیک در هندوستان را ایجاد کنند. این دو مهندس جوان در سال ۲۰۰۷، از آمازون خارج شدند و با تاسیس کسب‌وکار تجارت الکترونیک خود به نام Flipkart، داستان فلیپ کارت را آغاز کردند.

شرکت هندی فلیپکارت در آغاز راه، اقدام به فروش کتاب نمود و تدریجا محصولات دیگری مثل لوازم الکترونیکی مصرفی، پوشاک، ملزومات خانگی، مواد غذایی و … به سبد فروش و خدمات آن، اضافه شد.داستان فلیپ کارت و ماجرای موفقیت آن،‌ موضوعی است که در این مطلب از استارتاپت در موردش صحبت می‌کنیم؛ اگر شما هم می‌خواهید سرگذشت فلیپ کارت را بدانید، با ما همراه شوید.

فروشگاه اینترنتی تارگت Target

منابع References:

  • واحد تحقیق و توسعه کالا و ابزار سیمرغ
  • سایت ویکی پدیا
  • سایت مدیر ابزار

(این نوشتار در حال تکمیل و به روز رسانی می باشد)

1402-07-17

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد