میخ ابزار جانبی و مصرفی بوده که در کارهای ساختمانی، صنایع چوب و کاربرد های عمومی به کار گیری می گردد. میخ ها به فرم مفتول فلزی نوک تیز می باشند که به‌ عنوان اتصال دهنده و واسط بین دو جسم به کار می‌روند. میخ ‌ها حسب موارد کاربرد می‌توانند از جنس آهنی، فولادی و یا حتی آلومنیمی و یا برنجی ساخته شده باشند. برای فرو بردن و کوبیدن میخ به قطعات مورد نظر عموما، از وزنه هایی همانند چکش‌ های دستی یا چکش‌ های بادی استفاده می گردد. از نقطه نظر کاربرد میخ ‌های فولادی به خاطر مقاومت مناسبی که دارند بیشتر استفاده می‌شوند ولی در فشارهای بالاتر خم می‌شود. معمولاً میخهای فولادی را با پوشش روی اندود به صورت Galvanized تولید می‌کنند تا در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم تر شوند.

آشنایی مقدماتی با میخ ها Nails

آشنایی با انواع میخ Nails

میخ ها به دو دسته فولادی و غیر فولادی تقسیم می شوند. میخ ها در کارهای ساختمانی، صنعتی و نجاری مورد استفاده قرار گرفته و از ادوات اتصال پرکاربرد می باشند.

میخ های غیر فولادی Non-Metallic Nails

میخ های غیر فولادی یا آهنی معمولا روکش های گالوانیزه دارند. اما در دراز مدت زنگ می زند. مقاومت این میخ از میخهای فولادی کمتر است. میخ های آهنی دارای تولید داخل بوده و به طور کلی ارزان تر از میخهای فولادی است. کارتنهای میخ های آهنی معمولا 25 کیلوگرم می باشد.

میخ های فولادی Metallic Nails

میخ های فولادی عمدتا از کشور چین وارد می شوند. میخ های فولادی دارای مقاومت زیاد بوده و ضد زنگ می باشند. جعبه های میخ هایی که از چین وارد می شوند، معمولا 20 کیلو گرمی بوده که از ۸ بسته ۲/۵ کیلو گرمی تشکیل شده است. بر حسب نوع واردات گاهی همگی بسته ها درون یک جعبه از یک سایز و گاهی هر کدام یک سایز متفاوت دارند. میخ ها به طور خیلی ساده بر اساس طول خود نامگذاری شده اند. مثلا میخ نمره ۶ یعنی میخ با طول ۶ سانتی متر. سایز میخ ها معمولا از ۲ تا ۱۰ سانتی متر می باشد.

انواع میخ Nails Types

نام گذاری میخ ها به صورتی دیگر

میخ ۱۲×۲/۵ می باشد که همان میخ ۶ سانتی متر است  و میخ ۱۰ × ۳ همان میخ  ۸ سانتی متر هست. همچنین میخ با شماره ۸ × ۴ به معنای میخ با سایز ۱۰ سانتی متر است. رقم سمت چپ نشان دهنه طول میخ بر حسب اینچ است. رقم سمت راست معرف ضخامت میخ است.

بیشترین سایز میخهای فولادی پر مصرف، میخ های سایز ۳، ۴، ۵ و ۶ می باشد. بیشترین میخ غیر فولادی پر مصرف نمره ۶، ۸ و ۱۰ می باشد. از انواع دیگر میخ ها می توان به میخ کفاشی اشاره نمود که وارداتی بوده و دارای سایزهای ۳/۸ و ۵/۸ می باشد.

فروشگاه بزرگ اینترنتی کالا و ابزار سیمرغ، تهیه و توزیع کننده ابزارآلات دستی و لوازم جانبی ابزار از برند های ایرانی، چینی و خارجی بوده که قابل استعلام و سفارش آنلاین می باشد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد