کار در خانه می تواند برای شما یک تجربه منحصر به فرد باشد، شما می دانید، چیزهای زیادی هست که با صرف زمان و مهارت شخصی و علاقه می توانید انجام دهید. از کار نجاری تا تعمیر و اصلاح وسایل و مبلمان خانه و کارهای بسیاری که همیشه در منزل می تواند برای انجام دادن جذاب باشد. اما اگر شما ابزار مناسب کار را نداشته باشید انجام آن برایتان غیر ممکن خواهد بود.

به هر حال ضروری است برنامه و کاری که می خواهید به انجام برسانید برای انجام آن ابزار مناسب را داشته باشید در غیر اینصورت کار آسانی نخواهد بود. به همین دلیل است که همیشه پیشنهاد می گردد ابزار ضروری را در خانه داشته باشید در این صورت  انجام هیچ کاری سخت نخواهد بود. اینجاست که ما قصد داریم همه چیز را درباره پانزده تا از پر کاربرد ترین ابزارهای مفید برای انجام کار ها  و نگهداری در خانه  معرفی کنیم. اگر مشتاق به یادگیری بیشتر درباره آنها هستید، این مقاله را تا پایان دنبال کنید – نا امید نخواهید شد!

15 ابزار ضروری برای انجام کارهای خانگی

فرض کنید در حال شروع یک پروژه نجاری جدید در خانه هستید و به تمام ابزارهای لازم برای انجام آن احتیاج دارید. خوب، نگران نباشید با همه اقلام اساسی زیر همه آنچه مورد نیاز است را خواهید داشت!

۱-چکش

چکش

آیا نیاز دارید چیزی را به دیوار میخ کنید ؟  پس به یک چکش احتیاج دارید.

آیا می خواهید دو  تکه چوب را به هم وصل کنید ؟ پس به یک چکش احتیاج دارید.

به دنبال این هستید که یک میخ را برای استفاده مجدد از داخل چوب جدا کنید، البته که شما به یک چکش نیاز خواهید داشت .

احتمالا چکش ضروری ترین ابزار و همچنین یکی از کابردی ترین و مفیدترین آن در کل لیست است. اگر به ضربه زدن یا بیرون کشیدن میخ از هرجایی نیاز داشته باشید. ابزار لازم برای انجام آن چکش خواهد بود.

انواع چکش ها

در حالی که چکش ها ساده به نظر می رسند گزینه هایی هست که می بایست قبل از گرفتن چکش در نظر گرفته شود.

چکش میخ کش ( چکش دو شاخ)

برای این چکش ها شما می توانید یک مورد معمولی با سر کوچک برای ضربه زدن به میخ یا هر چیز دیگری پیدا کنید. البته سر دو شاخ ( میخ کش) می تواند در بیرون آوردن میخ از چوب یا مواد دیگر به شما کمک کند.

چکش دو سر سنگین

همچنین ممکن شما است چکش های سنگین دوسر را که بیشترین کاربرد را در عملیاتهای سنگین جهت میخ کردن پیچ های بزرگ داخل فلز و غیره را بیابید، آنها معولا داخل کارگاه های ساختمانی بکار می روند.

چکش تخریب

این ها یکی از بهترین ها برای تخریب دیوارها و کل خانه می باشند، اگر شما نیاز به بازسازی خانه خود و  یا هر نوع کارهای مشابه دارید، پس چکش تخریب محصولی مناسب برای انجام آن است.

۲-پیچ گوشتی

 پیچ گوشتی

احتمالا نصب پیچ ها یکی از مهمترین چیزهایی است که در هنگام کار با چوب و نجاری انجام می دهید. این همان چیزی است که سرانجام قطعات را به هم نگه می دارد و اطمینان به شما می دهد که پروژه ها و کارهایتان را انجام دهید. همچنین بعضی وقتها پیچ گوشتی ها می توانند برای وصل کردن قطعات به هم یا جدا کردن آنها از هر کالایی مفید باشند. از دستگاههای کوچک گرفته تا ابزارهای بزرگ در مونتاژ همه آنها از پیچ استفاده شده است، پس بدون شک داشتن پیچ گوشتی در هر شرایطی حیاتی است. اینکه برای تعمیر، مونتاژ ، دمونتاژ یا اتصال و باز کردن دو یا سه قطعه به هم، پیچ گوشتی ابزاری برای انجام این کارها است.

انواع پیچ گوشتی ها

پیچ گوشتی چهار سو و تخت از اصلی ترین انواع پیچ گوشتی هستند. هر دوی آنها بسته به نوع پیچ های مورد استفاده مفید و کاربردی هستند و بنابراین در موقعیتهای مختلفی که شما به آنها نیاز دارید کاملا منحصر به فرد می باشند.

پیچ گوشتی سر تخت

اینها برای پیچ های کوچک در کار نجاری بخوبی کار می کنند. سر بیشتر این پیچها کوتاه و ضخیم است بدین معنی که به نیروی چرخش زیادی برای پیچاندن و بیرون کشیدن آن نیاز ندارید.

پیچ گوشتی چهار سو

بیشتر پیچ های موجود در دنیا طبق این الگو هستند. آنها می توانند کوتاه، ضخیم، بلند، باریک و غیره باشند. سر چهار سو کمی محکمتر از سر تخت پیچ را نگه می دارد و آنها را بهتر می توانید بسته و باز کنید.

پیچ گوشتی های با سر قابل تعویض

اگر نمی خواهید پیچ گوشتی های مختلفی بگیرید، می توانید بجای آن یک پیچ گوشتی با سر قابل تعویض بردارید و وقتی که می خواهید سر پیچ گوشتی با الگوی مورد نیاز را تعویض و استفاده کنید.

پیچ گوشتی های مغناطیسی

برای کارهایی که دارای پیچ های کوچک هستند یا زمانی که به پیچ کردن در اشیاء خیلی عمیق نیاز دارید یک پیچ گوشتی با سر مغناطیسی بهترین انتخاب است  و براحتی و به سادگی پیچ به سر پیچ گوشتی متصل می ماند تا زمانی که پیچ گوشتی را به سمت سوراخ برای پیچ کردن به داخل می برید یا به بیرون می آورید.

۳-میخ ها و پیچ ها

میخ و پیچ

شما بدون اینکه میخ یا پیچ داشته باشید نمی توانید از چکش یا پیچ گوشتی استفاده کنید. آنها برای انجام کارهای خانگی بسیار ضروری هستند و مفیدترین قطعه ابزاری است که تقریبا در هر کارگاهی می شود آنها را پیدا کرد. تمام هدف از پیچ ها و میخ ها اتصال قطعات به یکدیگر است و نه چیز دیگری، برخی از آنها بلند و برخی کوتاه و همینطور نازک و ضخیم هستند. تفاوت اصلی بین پیچ ها و میخها این است که اگرچه میخ ها تقریبا شبیه هم هستند و فقط در اندازه و ضخامت با هم فرق دارند اما پیچ ها نه فقط در اندازه و ضخامت با هم تفاوت دارند، بلکه آنها را در الگو و همینطور سر پیچ که تخت یا چهار سو باشد و یا مخصوص دیوار، چوب، فلز و غیره می توان یافت.

انواع میخ ها و پیچها

اگر می خواهید جعبه ای پر از انواع پیچ و میخ داشته باشید، به انواع بسیار مختلفی نیاز خواهید داشت. بخصوص اگر نجار هستید و به انجام کار های خودتان در خانه علاقه مند می باشید.

میخ نجاری (میخ بی سر)

خیلی کوچکند و بلند تر از 25/1 اینچ ( حدود سه سانتی متر) نیستند. اینها اغلب برای انجام تعمیرات استفاده می شوند. همچنین برای میخ کردن و آویزان کردن وسایل با ابعاد کوچک و معمولی روی دیوار کاربرد دارند.

میخ های وینیل

پوشش وینیل در این میخ ها آنها را نسبت به بقیه کمی محکمتر می کند. بدین معنی که آنها برای عملیات ساخت و نگهداری قطعات چوبی به هم مناسب هستند. آنها بلند و باریک هستند.

پیچ های دیواری

فسفات سیاه در این پیچها موجب فرو رفتن و اتصال آسان در دیوار می شود. آنها همینطور برای کارهای مختلفی که در داخل انجام می دهید بدون مشکل استفاده می شوند.

میخ های گالوانیزه

برای هر نوع کاربردی در فضای باز ، میخ های گالوانیزه هیچ رقیبی ندارند. اگر در حال ساختن یک وسیله چوبی هستید که در معرض رطوبت قرار دارد ، استفاده از میخ گالوانیزه گزینه ای مناسب خواهد بود.

پیچ های در معرض فضای آزاد

مشابه با میخ های گالوانیزه ، پیچ های بیرون از خانه دارای یک پوشش مقاوم در برابر آب و هوا هستند، که آنها را از بیشتر شرایط آب و هوایی منجمله رطوبت و اشعه های سخت آفتاب محافظت می کند. آنها معمولا از فلز ضدزنگ(استیل)  ساخته می شوند.تمام این میخ ها و پیچ ها ممکن است در انواع و اندازه ها و ضخامت ها وجود داشته باشد. این به شما بستگی دارد که میخ و پیچ مورد نیازتان را پیدا کنید.

۴-آچار فرانسه

آچار فرانسه

زمانیکه یک قطعه فلز، پلاستیک یا چوب با استفاده از میخ یا پبچ به قطعه دیگر متصل نشود ، این کار با استفاده از پیچ و مهره انجام خواهد شد. برای بستن پیچ و مهره وسیله ای مفید تر از آچار فرانسه پیدا نمی کنید آچار فرانسه در انواع ابعاد و اندازه ها موجود هستند بنا براین آنها با انواع پیچ و مهره ها قابل استفاده هستند

ویژگی قابل تنظیم بودن آنها را بطور وسیعی در اکثر کارها  انعطاف پذیر و مفید کرده است پس داشتن یکی در خانه کافی خواهد بود. اما دو تا در ابعاد مختلف بیشتر کاربردی خواهد بود.

انواع آچار فرانسه

اگرچه ممکن است به نظر برسد که آچار فرانسه چیز زیادی برای تغییر ندارد، اما در واقع می توانید با چندین نوع از این آچار برخورد داشته باشید. در اینجا چهار مورد از متداول ترین ها ذکر شده است:

آچار هلالی

از این آچار می توانید برای تمامی کارهای لوله کشی و بستن شیرآلات و موارد دیگر استفاده کنید آنها معمولا در تمامی اندازه ها موجود هستند. اما معمولا دارای اندازه متوسط می باشند و کارهای در مقیاس بزرگ و کوچک را بدون مشکل میتوانند انجام دهند.

آچار شلاقی

این آچار دارای فکهای دندانه دار است که همه چیز را  بخوبی به هم نگه می دارد و دسته های واقعا بلندی دارد شما می توانید آچار شلاقی را در سایتهای ساختمانی و کارگاه های مکانیک بیابید. آنها بدلیل قدرت و استحکام مناسبِ کارهای در مقیاس بزرگ و سخت  هستند.

آچار لوله

برای لوله کشی لوله های فلزی در مقیاس کم ، یک آچار لوله  با طراحی کوچک یا متوسط عالیه و  خیلی شبیه آچار شلاقی با فکهای دندانه دار و دسته های بلند است. اما برای استفاده های ساده تر، شما می توانید از آچار فرانسه برای انواع کارها استفاده کنید تا حداقل نیمی از کل کارهایی که درخانه امکان پذیر است را انجام دهید. آنها همچنین برای کارهای در مقیاس بزرگ، ساخت و تعمیر ماشین و موارد دیگر مفید هستند.ما پیشنهاد می کنیم برای راحتی بیشتر حداقل دو نوع آچار در سایز های مختلف در خانه داشته باشید.

۵-کاتر

 کاتر

اگر چه کار یک کاتر بریدن چوب، کاغذ و یا علامت گذاری است، می تواند یک جایگزین ایده آل بجای قیچی در کارهای بزرگ باشد، بخصوص هنگامی که به قدرت و تیزی بیشتری نیاز است.کاتر نه تنها یک ابزار مفید است بلکه یکی از ایمن ترین ابزارها در هنگام استفاده است. بیشتر کاترها دارای مکانیزم تاشو یا کشویی هستند که هر وقت که مورد استفاده قرار نمی گیرند می شود تیغ را پنهان کرد. به این ترتیب می توانید ضمن اینکه احتمال برش دست و بدن خود را کاهش دهید، از آن راحت استفاده کنید. با استفاده از کاتر مناسب، بدون مشکل می توانید کارهای گسترده ای را با آن انجام دهید ، اضافه کردن شکاف ها ، برش زدن ، تراشیدن و حتی تیز کردن تکه های چوب و موارد دیگر.

انواع کاتر

سه نوع اصلی کاتر  وجود دارد. آنها برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اما به طور کلی ، یکسان هستند.

کاتر تا شو

همانطور که از نام آن پیداست، در صورت عدم استفاده از آن برای پنهان کردن تیغه ​​در داخل دسته به همان صورت که باز می شود، به همان روش بسته می شود.این امر به ایمن تر شدن آن کمک می کند. می توانید قادر به استفاده از آن تنها با یک دست بدون بریدن و صدمه زدن به خود باشید.

کشویی

مکانیسم کار آن دارای یک دسته کشویی است که بالا و پایین می کشید تا بر این اساس تیغه را پنهان کنید. این حالت شما را از صدمه زدن به خود محافظت می کند و این امکان را می دهد در حالی که دست دیگر شما مشغول شده باشد، تنها با یک دست از آن استفاده کنید. می توان کاتر های کشویی با تیغه های نازک و موثر پیدا کرد.

چند کاره

این مدل به طور معمول با مکانیسم تاشو ارائه می شود، اما به جای داشتن تنها یک تیغه، ممکن است دارای چندین وسیله یا ابزار اضافی باشد. اگر انتظار انجام کارهای متنوع تری را دارید ، این نوع بیشترین گزینه ها را ارائه می دهد. اگر کاری که می خواهید خودتان انجام دهید نیاز به  برش داشته باشد، کاتر بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای نتیجه بهتر ، از تیز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

۶-گیره ها

 گیره

در حالی که بسیاری از مردم تصور نمی کنند گیره ها در بیشتر مواقع مفید هستند، در کار نجاری، هیچ چیز مفیدتر از نگه داشتن بدون حرکت قطعات نسبت به یکدیگر خوب نیست. می توانید از آنها برای نگه داشتن تکه های چوب که می خواهید بچسبانید یا برای نگهداشتن تکه های چوب جهت برش دادن و موارد دیگر استفاده کنید. اما گیره ها ممکن است برای کار لوله کشی و سایر کار ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. اگر مدل مناسبی  را انتخاب کنید ، می توانید محصولی کاملاً مناسب و مفید برای کارتان بردارید.

انواع گیره ها

گیره های مختلفی وجود دارد که می توانید برای اکثر کارهای خانگی در نظر بگیرید ، در اینجا متداول ترین آنها را توضیح می دهیم:

گیره C

این مدل بهترین گزینه برای نجاری است. اما در واقع برای همه انوع کارها می توان از آن استفاده نمود. زیرا کار با آن بسیار آسان و از هر لحاظ کاربردی است. این مدلها جهت داشتن بیشترین استحکام از آهن ساخته شده اند.

گیره F

اگر فک گیره C به اندازه کافی برای کار شما باز نمی شود، آنگاه از گیره F استفاده کنید، این نوع مانند مدلهای قبلی است اما بیشتر باز می شود و بجای یک مکانیزم کشویی، دو مکانیسیم دارد و می تواند اکثر چیز های بزرگتر را نگه دارد.

گیره لوله ای

این مدل انتخابی مناسب برای کارهای بزرگ است. اگر شما نیاز به نگه داشتن چیزی مانند یک قطعه لوله فلزی  بزرگ دارید، این گیره بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. معمولاً به عنوان گیره افقی در میز کار، بخصوص برای نگه داشتن چیزهای سنگین استفاده می شود، می توانید بسیاری از گیره های دیگر را پیدا کنید، اما داشتن همین یک دو مدل قبلی کافی خواهد بود و اگر آن را متناسب با ابعاد و نوع موادی که روی آن کار می کنید انتخاب کنید، گزینه مناسبی برای نیاز های خودتان خواهید داشت.

۷-اره دستی

 اره

برش چوب کار آسانی نیست ، بخصوص اگر ابزار مناسب آن را نداشته باشید. هیچ چیزی مفیدتر از داشتن یک اره نیست، بنابراین همیشه بایستی یکی از آنها را برای کارگاه یا جعبه ابزار خانگی خود تهیه کنید. بخصوص برای تکه های ضخیم چوب ، ممکن است برش با هر وسیله دیگری که اره نیست، دشوار باشد . در حالی که یک اره برقی یا اره گرد نتیجه بهتری را ارائه می دهند ،در درجه اول به عنوان انجام کارهای خانگی خود ممکن است نیازی به صرف پول زیاد برای بدست آوردن نتیجه مشابه نداشته باشید. بنابراین اگر برای کار های کوچک و بزرگی که فقط بریدن تکه چوب هایی معمولی است، انتخاب یک  اره دستی گزینه مناسبی خواهد بود.

انواع اره دستی

آنها در سه نوع اصلی عرضه می شوند، بنابراین بایستی یکی از مدلهایی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای تان باشد.

اره سنتی غربی

این مدل رایج ترین نوع است و حداقل با یک تیغه دو یا سه فوتی با طراحی مثلثی  است. تیغه ها معمولا متناسب با نوع چوبی که می خواهید برش بزنید با ضخامت و عرض های متفاوتی ارائه می شوند. برش قطعه از طریق فشار اره به جلو انجام می شود.

اره ژاپنی

برای برش لازم نیست که به جلو فشار بدهید. در عوض ، هنگامی که اره را به سمت خود می کشید برش انجام می شود. این اره شبیه به چاقو قصابی، اما نازک تر و دارای دسته بلندتر است.

اره هرس

این اره بیشتر با کشیدن برش را انجام می دهد و عموما تیغه آن منحنی شکل  و خمیده است. مناسب برای برشهایی است که نیاز به دقت ندارد، مثل تکه های نازک چوب و شاخ و برگ های کوچک. بیشتر وقتها، بصورت تاشو برای نگهداری آسان تیغه ارائه می شود.مطمئن شوید که اره مناسب را انتخاب کرده اید، تعداد دندانه های بیشتر برش های با دقت بهتر را ارائه می کند و اگر تعداد دندانه ها در هر اینچ کمتر باشد برش های ایجاد شده ضمخت و دقت کمتری را ارائه خواهد نمود. برای نتیجه بهتر مطمئن شوید که می توانید تیغه را تعویض کنید. زیرا به مرور زمان دندانه ها از بین می روند و ایده آل این است که تیغه خراب را تعویض کنید.

۸-اره مدور

اره برقی

در حالیکه اره دستی برای کارهای کوچک و متوسط مناسب است، اره مدور بدون هیچ مشکلی سخت ترین چوب ها را برش می زند. اگر شما نیاز به بریدن چندین قسمت از یک قطعه چوب ضخیم یا بسیار محکم را دارید، هیچ چیزی مانند اره مدور به شما کمک نخواهد کرد. قدرت چرخش تیغه اره مدور بدون شک از هر نوع اره دستی بیشتر است. بنابراین برای شما یک مزیت مهم است. جدا از آن، برش را به طور مؤثرتر ، دقیق تر و سریعتر اجرا می کند، بنابراین برای کارهای بزرگ بهتر هستند.

انواع اره های مدور

دو نوع اصلی اره مدور در بازار وجود دارد. یکی از آنها اره مستقیم بر و دیگری اره کرمی شکل است. در اینجا آنچه شما باید درباره آنها بدانید آمده است :

اره مستقیم بر

موتور این اره در کنار ابزار است، و معمولاً باعث می شود سبک تر باشد و استفاده آن از هر نوع دیگری راحت تر باشد. متأسفانه، این قدرتمندترین اره نیست، بنابراین برای کاربردهای بزرگ مناسب نیست. با این حال، برای مبتدی ها و کار های خانگی مناسب است.

اره کرمی شکل

در این اره موتور مستقیما پشت تیغه حرکت می کند، ثبات ارائه شده آن عالی است و مواد ضخیم و سخت را برش می زند. این اره برای انجام کارهای سنگین فوق العاده است و برای مبتدیان می تواند خطرناک باشد. آنها را در مدل های سیم دار و شارژی پیدا خواهید کرد ، اما مطمئناً مدل سیم دار قدرتمندتر است. همچنین ، باتری ها در مدل شارژی به سرعت تخلیه می شود، بنابراین استفاده از آن نا امید کننده است.چیزی که آن را بدتر می کند این است که مدل شارژی با گذشت زمان هزینه های بیشتری دارد. اما تنوع و انعطاف پذیری آنها بی همتا است.

۹-انبردست

انبردست

هنگامی نیاز دارید چیزی را بخوبی بگیرید و استفاده از یک گیره راحت نیست و آچار فرانسه نیز برای کار شما خیلی بزرگ است ، در این صورت می توانید یک جفت انبردست بگیرید. دقیقاً مانند این دو تا کار می کند اما با یک طراحی کوچکتر شما می توانید چیزها را با یک دست نگه دارید. اگرچه برای نگه داشتن چیز ها در مکان مورد نظر، پیچاندن و خم کردن و یا قرار دادن کنار هم است، انبردست همیشه راحت ترین ابزار کوچکی است که می توانید داشته باشید. دندانه های فلزی موجود در دهانه انبردست گرفتن چیز ها را آسان می کند و با استفاده از دسته های بلند آن قادر خواهید بود حتی با دو دست نیروی زیادی را اعمال کنید. انبر دست بهترین ابزار برای شل کردن پیچ های خیلی سفت، کشیدن میخ یا باز کردن پیچ هایی که بسختی بیرون می آیند حتی خم کردن سیم و مفتول و کارهای دیگر.

انواع انبردست

شما می توانید انواع مختلفی را برای کارهای متفاوت پیدا کنید. با این حال ، رایج ترین و مفیدترین آنها بشرح ذیل است:

انبردست های عادی

بیشتر کارها را می توان با آنها انجام داد، طرح اصلی آنها دارای  فکهای درشت و دسته های بلند است که می توان آن را  با یک دست گرفت. شما می توانید آنها را در اندازه های مختلف ودر جعبه های سه تایی یا پنج تایی با کاربردهای متفاوت پیدا کنید.

دم باریک

اگر نیاز دارید با سیم و سایر وسایل برقی کار کنید، باید از دم باریک استفاده کنید. آنها برای استفاده معمولاً کوچک و راحت هستند. و برای نگه داشتن سیم های ریز و درشت بسیار مفید می باشند.

انبر قفلی

اینها بطور ویژه برای کار لوله کشی مفید هستند. همچنین بخاطر طراحی آنها می توانید بعنوان گیره از آن استفاده کنید، آنها معمولا دارای مکانیزم قفل شدن هستند بنابراین لازم نیست دسته ها را بکشید و آن دقیقا مثل یک گیره ، اما با طراحی انبر دست کار می کند. اگر می خواهید بهترین انبر دست ها را  در خانه داشته باشید، حتما یک ست از انواع مختلفی که گفته شد را تهیه کنید، ممکن است فکر کنید که داشتن آنها ضروری نیست اما آنها برای انجام دادن اکثر کار هایی که خودتان در منزل انجام می دهید بسیار مفید خواهد بود.

۱۰-متر نواری

متر 

وقتی در خانه کار می کنید ، بخصوص با چوب یا فلز ، اندازه گیری های مناسب برای عملکرد و ظاهر کلی کار ضروری است. شما دوست ندارید که مبلمان یا وسایلی که درست می کنید به شکلی که می خواهید نباشد و ظاهر بدی داشته باشد. به همین دلیل همیشه متر نواری مفید و آن چیزی است که شما بایستی در جعبه ابزار خود داشته باشید. بیشتر متر های نواری سانتی متر و اینچ را روی خود دارند. آنها معمولا از یک ورق فلزی نازک و رنگی که قابل مشاهده برای اندازه گیری دقیق تر باشد ساخته شده اند. شما می توانید متر را در انواع کلاس ها و طولها پیدا کنید، مطمئن شوید مدلی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد و بیشتر از هر چیزی بسته به کاری که می خواهید انجام دهید روی دوام و طول متر مورد نیازتان تمرکز کنید.

انواع مترهای نواری

اگرچه ممکن است ساده به نظر برسند ، در واقع طیف گسترده ای از انواع متر نواری برای انتخاب وجود دارد. در اینجا ما به دو مورد متداول توجه می کنیم:

جمع شو

همانطور که از نام آن پیداست، این مکانیسم باعث می شود هر زمان که دکمه را لمس کنید نوار اندازه گیری به داخل جمع شود. این سیستم باعث راحتی بیشتری می شود.

قفل کردن

مکانیسم قفل برای این است که بجای اینکه متر را با انگشت روی محلی که می خواهید اندازه گیری کنید نگه دارید آن را برای شما نگه می دارد. این کار، عملی است که بسیار به آن نیاز پیدا خواهید کرد. شما ممکن است مدل هایی را با مکانیسم قفل و جمع شو پیدا کنید ، اما قیمت آنها می تواند گران تر باشد. البته ، آنهایی که هر دو سیستم را دارند  از همه مفیدترند ، بنابراین تردید نکنید و یکی از آنها را بگیرید.

۱۱-تراز

 تراز

هیچ محصول بهتری از یک تراز برای تراز کردن چیزها وجود ندارد. مسئله واضحی است، اما این چیزی است که بسیاری از مردم از آن غافل می شوند. اگر می خواهید کارتان  به خوبی انجام شود ، هیچ چیز مفیدتر از تراز بودن سطح نیست ، بخصوص اگر چیزی نیاز به ثبات داشته باشد. این محصول روی یک حباب کوچک درون یک شیشه میله ای مایع متمرکز است. شما باید تراز را در یک سطح صاف قرار دهید ، و موقعیت حباب به شما می گوید که سطح واقعاً صاف است. اگر این حباب در وسط شیشه نیست ، پس باید اصلاحاتی انجام دهید. بیشتر ترازها دارای طرح های افقی هستند، اما بسته به نیاز شما می توانند در شکل ها و اندازه های مختلفی نیز یافت شوند. چند مورد از آنها به شرح ذیل است :

تراز نجاری

این یک نوع معمولی از تراز است که در بازار پیدا می کنید. این تراز به طور معمول مانند یک خط کش با یک یا دو لوله شیشه ای  است که صافی سطح را نشان می دهد. تراز نجاری بیشتر از 72 اینچ نیست.

تراز خطی

شبیه به تراز نجاری است اما به جای اینکه مانند یک خط کش به نظر برسد، شبیه یک غلتک بزرگ با یک لوله شیشه ای و مایع در داخل است. معمولاً دارای دو آویز است ، بنابراین می توانید از آن در خطوط برقی یا سیم کشی استفاده کنید.

شاقول

به نظر می رسد مانند سر گلوله است و رشته ای در پشت آن وجود دارد که شما برای اندازه گیری عمق یا سطح عمودی مواد به چیزهای بالا وصل می کنید. بیشتر اوقات شاقول از فلزی ساخته شده است که بند نایلون دارد.

تراز لیزری

این تراز مناسب کاربران حرفه ای است که در انجام کار های بزرگ به دقیق ترین نتایج نیاز دارند. تراز لیزری را در تمامی اندازه ها و گاهی با چندین خط پیدا خواهید کرد. همیشه بسته به آنچه می خواهید از آن استفاده کنید ، یک تراز را انتخاب کنید. اما برای کارهای خانگی، تراز نجاری کافی خواهد بود.

۱۲-چراغ قوه

چراغ قوه 

روشن کردن مسیر مکانهای تاریک در خانه یا  محیط کار با نور کم می تواند مشکل باشد. به همین دلیل چراغ قوه یا چراغ پیشانی می تواند به شما کمک زیادی کند. بعضی اوقات ، کار کردن بدون نور روز در خانه دشوار است ، یا باید به زیرزمین بروید اما تنها لامپ آن شکسته است، یا شما مشغول به انجام کار خود هستید، اما برق قطع شده است. در هر یک از این شرایط، یکی از این دستگاه های روشنایی مانند یک گوهر کار خواهد کرد. برای ما ، هیچ چیز مفیدتر از چراغ قوه LED یا چراغ پیشانی در انجام کارهای شما وجود ندارد. آنها کوچک و آسان برای استفاده هستند ، و ظرفیتی عالی برای روشن کردن محیط کار فراهم می کنند، حتی آنها می توانند با انرژی مفید و طولانی کار کنند.

انواع چراغ قوه

شما انواع مدلهای چراغ قوه را پیدا خواهید کرد، بنابراین ضروری است که بدانید کدام مدل برایتان مناسب تر است.

چراغ قوه مدل شارژی

برخی از مدل ها با اتصال به یک پریز برق یا یک شارژر USB قابل شارژ هستند. به این ترتیب نیازی به خرید باتری ندارید و هر زمان که برق آن تمام شود دستگاه را شارژ کنید.

چراغ قوه مدل پیشانی

همانطور که می دانید برای راحتی بیشتر تمام چراغهای پیشانی به سر کاربر وصل می شود. لازم نیست آن را در هر جایی قرار دهید یا آن را با دستان خود حرکت دهید. فقط آن را بر روی سر خود ببندید و بدون هیچ مشکلی جلوی چشم شما روشن می شود.

لامپ کارگاه

مدل کارگاه مشابه لامپ رومیزی است که در دفاتر و میزهای خانه مشاهده می کنید. همراه با بازو و گیره هایی است که می توانید آن را به محلی که در آن کار می کنید نزدیک کنید و از آن استفاده کنید. با استفاده از مدل مناسب، شما می توانید در مکانهای تاریک و دشوار نتایج خوبی بگیرید و هر زمان که چراغ ها خیلی کم نور هستند، و به نور بیشتری نیاز دارید از آن استفاده کنید. متناسب با نیاز خود ، یک مدل عالی را انتخاب کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

۱۳-نوار

نوار 

بسیاری از کارهایی که با پلاستیک و چوب انجام می دهید معمولاً با استفاده از نوار به هم متصل می شوند. حتی برخی از پروژه های فلزی برای اتصال نیازی به میخ و پیچ و مهره ندارند - فقط با استفاده از نوع مناسب نوار ، می توانید آن را عملی کنید. حتی اگر این بهترین گزینه برای کنار هم نگه داشتن چیزها نباشد، همیشه برای تعمیرات یا کارهای کوچک که نیازی به دقت زیاد ندارد مفید است. به خصوص هنگامی که با چوب نازک یا مقوا کار می کنید ، نوار انتخابی ایده آل خواهد بود.

انواع نوارها

نوار احتمالاً یکی از متفاوت ترین ابزارها است و شما بسته به کاربرد آن انواع مختلفی پیدا خواهید کرد. در اینجا مفیدترین و رایج ترین موارد ذکر شده است:

نوار داکت

رایج ترین گزینه برای اکثر مردم است، معمولاً با رنگ خاکستری یا قهوه ای ارائه می شود و کار با آن بسیار انعطاف پذیر است. استحکام نگه داشتن آن زیاد است و برای طیف گسترده ای از پروژه ها کار می کند. متأسفانه ، برای مکان هایی با رطوبت یا دمای بیش از حد مفید نیست.

نوار برق

اگر شما نیاز به عایق کاری و یا محافظت از سیم کشی دارید ، نوار برق گزینه ای است که سراغ آن بروید. نوار محکمی نیست، اما مقاومت در برابر حرارت آن باعث شده است که برای اتصالات الکتریکی مناسب باشد. شما حتی می توانید از آن به عنوان ایزولاسیون استفاده کنید تا از صدمه به اجزای الکتریکی جلوگیری کنید.

نوار لوله کشی

این یکی به تفلون نیز معروف است. بیشتر برای اتصالات لوله ها بکار می رود تا از نشتی جلوگیری کند. با این حال ، آنها به لطف ساختار ضد آب و ماندگاری در طولانی مدت ، برای جلوگیری از نشتی و موارد دیگر بکار می روند.

نوار نقاشی

همانطور که از نام آن پیداست، گزینه عالی برای نقاشی وسایل است. اعم از دیوار یا سقف ، وسیله نقلیه یا اشیاء کوچک ، در حین نقاشی برای محافظت از بخش ها یا جدا کردن آنها استفاده می شود. رنگ از آن نشت نمی کند و استحکام زیادی ندارد، بنابراین می توانید بعد از  نقاشی به راحتی نوار را از روی کار بلند کنید. توصیه می کنیم، حداقل سه مورد از این نوار ها را در خانه داشته باشید. تا انجام کارهای خانه برایتان ساده تر و راحت تر شود.

۱۴-دریل

دریل 

وقتی یک دریل می گیرید ، هیچ کاری نیست که نتوانید با چوب یا حتی بتن انجام دهید. ایجاد سوراخ و باز کردن فضا برای کار بردهای مختلف وجود دریل را در کارگاه و یا جعبه ابزار شخصی شما ضروری می کند. بیشتر دریلها با مته های متنوع عرضه می شوند و عملکرد ساده و چکشی را نیز ارائه می دهند. می توانید از این روش برای باز کردن سوراخ های بهتر حتی در سخت ترین سطوح استفاده کنید. بعضی اوقات، از دریل برای بستن و باز کردن پیچها نیز استفاده می کنند. دریلی که قدرت بیشتر و استفاده از آن راحت تر باشد بهترین گزینه برای جعبه ابزار شما خواهد بود. توصیه می کنیم برای کسب بهترین نتیجه ، سرعت های مختلف و روش های سوراخ کاری که نیاز دارید را در نظر بگیرید.

انواع دریل ها

دو نوع اصلی دریل وجود دارد: دریل سیم دار و دریل شارژی. از آنها برای کارهای مختلف استفاده می کنند، بنابراین شما باید قبل از انتخاب مراقب باشید.

دریل سیم دار

آنها کابل برق دارند که راحتی و فضایی را که می توانید با آن کار کنید محدود می کند. با این حال ، آنها ثابت ترین و قدرتمندترین سوراخ کاری ها را ارائه می دهند. اگر نیاز به سوراخ کردن مواد سخت مانند بتن یا چوب ضخیم دارید ، به یک مدل سیم دار نیاز دارید.

دریل شارژی

نقطه مقابل دریل سیم دار است. این دستگاه با باتری قابل شارژ و بدون سیم وجود دارد، بنابراین شما می توانید از آن در هر کجا که بخواهید بدون مشکل استفاده کنید.آنها از نظر قدرت وتداوم کار مناسب هستند، اما هیچ چیز در مقایسه با یک مدل سیم دار نیست. همچنین شما می توانید دریل چکشی، برقی، پیچ گوشتی را در این مدل پیدا کنید و هر کدام کاربرد خاص خود را در کار دارد، اما هدف کلی یکسان است. جدا از آن ، مطمئن شوید مدلی را انتخاب کنید که دارای قدرت و استحکام بیشتر باشد و هرچه محصول مقاوم تر و بادوام تر باشد ، در طولانی مدت  این محصول برایتان بهتر خواهد بود.

۱۵-ابزار نوسان کننده (اسیلاتور)

 نوسان کننده

اگر چه این ابزار قدرتمند دیگری است باید در نظر داشت که یک ابزار نوسان کننده(اسیلاتور) این امکان را برای انجام کارهایی فراهم می کند که هیچ وسیله دیگری در اختیار شما قرار نمی دهد. اکثر افرادی که کارها را خودشان در خانه انجام می دهند  از این مورد غافل هستند زیرا برای برش دادن ، خراش دادن ، سنگ زنی یا حفاری مفید ترین نیست - اما شما می توانید همه آنها را انجام دهید، بنابراین داشتن این ابزار شوخی نیست.برای استفاده از آن ، شما باید در کار خود با تجربه باشید. و با ابزار نوسان کننده (اسیلاتور) می توانید به نتایج برجسته ای برسید.

انواع ابزار نوسان کننده (اسیلاتور)

مشابه دریل، ابزار نوسان کننده در مدل های سیم دار و شارژی ارائه می شود.

اسیلاتور سیم دار

این مدل با سیم به یک پریز وصل می شود. که به آن قدرت بیشتری می دهد، اما حرکت آن را به اطراف سخت می کند. این مدل ایده آل برای داخل کارگاه ها و دفاتر است. اما در پروژه های که در فضای باز اجرا می شود چندان مفید نیست.

اسیلاتور شارژی

به جای کابل برق از باتری قابل شارژ استفاده می شود. به یاد داشته باشید که یک ابزار نوسان کننده می تواند با انواع مواد از جمله چوب ، فلز ، دیوار ، کاشی و موارد دیگر کار کند. بنابراین مطمئن شوید که همیشه مطابق با نیازهای خود از سرها یا لوازم جانبی مناسب برای درست کار کردن، استفاده کنید.

جمع بندی

تاکنون شما با گزینه های بسیار از ابزارهای علاقه مندان به انجام کارهای شخصی آشنا شدید. این که آیا می خواهید یکی از ابتدا تهیه کنید یا فقط ابزارهایی را که از قبل در اختیار دارید تکمیل کنید - این مقاله مانند یک گوهر خواهد بود تا به شما کمک کند که کدام ابزار را کم دارید. ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید در اینجا اضافه کنید، اما با وجود این پانزده تا، بیش از حد نیازتان خواهد بود. فقط مطمئن شوید که بیشترین تعداد ممکن را برای خودتان تهیه کنید تا لذت بخش ترین تجربه را داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد