همزن های آشپزخانه Kitchen Mixers کار مخلوط کردن و ترکیب نمودن مواد اولیه غذایی را انجام داده تا نتیجه کار شامل غذا، کیک، شیرینی و ... همگن و یکنواخت گردد. همزن ها در صنایع غذایی به دو نوع صنعتی و خانگی طراحی و تولید می گردند. در این بخش از مجله اینترنتی سیمرغ مگز، مروری بر همزن های خانگی خواهیم داشت و نکاتی در رابطه با خرید این این دسته از لوازم آشپزخانه مطرح می گردد.

اساس کارکرد همزن های آشپزخانه

اساس کارکرد همزن های آشپزخانه kitchen mixers

اساسا همزن ها به صورت ساده و با چرخش و گرداندن بازو و پره های ترکیب کننده، کار هم زدن را انجام می دهند. همزن ها در دو نوع دستی و برقی ارائه می شوند که نوع برقی آن می توانند پایه دار و بدون پایه باشد. همزنهای آشپزخانه برای تهیه خمیر نان، مواد اولیه کیک و شیرینی، بستنی، مخلوط نمودن آرد و کره و بسیاری از فعالیت های روزمره کدبانو های خانه دار به کار برده می شوند. در گذشته ها کار هم زدن و مخلوط نمودن مواد غذایی توسط قاشق و چنگال معمولی یا وسایل مشابه انجام می شده است، که این کار زمان بر و خسته کننده بوده است که با تولید همزن های نسل جدید، کار آشپزی ساده تر شده و با زمان کمتری صورت می پذیرد.

همزن دستی آشپزخانه Kitchen Manual Mixers

همزن دستی آشپزخانه Kitchen Manual Mixers

با همزن های دستی آشپزخانه، خانم های خانه دار به صورت دستی و با حرکات منظم دورانی و پیچشی دست، مواد اولیه مواد غذایی، شیرینی و کیک پزی را که در داخل ظرف، کاسه و ... می باشد، هم می زنند. همزن های دستی معمولا از جنس استیل و سبک بوده و در سایز های مختلف تولید می گردند. همزن های دستی دارای قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با قیمت های همزن های برقی بوده و داشتن آن در آشپزخانه، برای حجم های کم، کاربردی می باشد. از موارد به کارگیری همزن های دستی می توان به هم زدن سفیده تخم مرغ و خامه و ... اشاره نمود.

همزن های برقی آشپزخانه Electrical Mixers

همزن های برقی آشپزخانه Electrical Mixers

همزن های برقی شامل آن دسته از لوازم آشپزخانه بوده که انرژی مورد نیاز مخلوط کردن را از نیروی الکتریکی تامین می نماید. همزن های برقی در مقایسه با همزن های دستی توان بالاتری داشته و کار را با راندمان بهتر انجام می دهند. همزن های برقی را نباید با مخلوط کن هایی که با سرعت بالا کار می کنند، اشتباه گرفت. در حقیقت مخلوط کن ها با تیغه های خود، کار خرد کردن و بریدن قطعات مواد غذایی و میوجات را انجام می دهند، اما همزن ها دارای تیغه خرد کننده نیستند.

نکات قابل توجه در خرید همزن برقی

تنظیم سرعت

از مواردیکه می بایستی در خرید به آن توجه نمود، تعداد تنظیمات سرعت چرخش Speed Control است. با انتخاب تنظیم، شما می توانید سرعت مورد نیاز و مناسب برای هم زدن مواد غذایی مورد نظر را انتخاب نمایید. پیشنهاد می گردد هنگام خرید، همزن های پنج سرعته و بیشتر مورد انتخاب واقع گردد.

توجه به سر و صدای همزن های برقی

پیشنهاد می گردد در بررسی و انتخاب، همزن هایی رو مورد انتخاب قرار دهید که تولید صدای کمتری داشته باشند. معمولا محصولات با برند های معتبر لوازم خانه و آَشپزخانه کم صدا تر بوده و محصولات فیک و برند های متفرقه چینی صدا و نویز بیشتری دارند.

توجه به وزن Weight

بهتر است وزن همزن های مورد انتخاب بیش از یک کیلوگرم نبوده، ضمنا توزیع وزن در بدنه همزن نیز متقارن و یکنواخت باشد. اصولا هر چقدر همزن ها وزن مناسب داشته و بالانس تر باشند، کار کردن با آنها راحت تر خواهد بود.

همزن های پایه و کاسه دار آشپزخانه

همزن های پایه و کاسه دار آشپزخانه

همزن های نسل جدید پایه و کاسه داشته و کار هم زدن و جابجایی مواد غذایی در آنها به سادگی صورت می پذیرد. در صورتیکه حجم کار و جابجایی مواد غذایی و مواد اولیه تهیه کیک و شیرینی تان زیاد است. این انتخاب می تواند گزینه مناسبی باشد.

فروشگاه بزرگ اینترنتی کالا و ابزار سیمرغ ارائه دهنده انواع وسایل و لوازم آشپزخانه ایرانی و خارجی، در خدمت هم میهنان گرامی در تهران و سایر نقاط کشور می باشد.

 برای مشاهده کلیه محصولات مرتبط با آشپزخانه و آشپزی اینجا را کلیک نمایید.

لوازم آشپزخانه و آشپزی سیمرغ

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد