حفظ و مراقبت از سیستم لوله کشی خانگی، از جمله کارهایی هست که با رعایت نکاتی ساده، با توجه به شرایط اقتصادی فعلی خانوار، از هزینه های احتمالی زیاد احتمالی، جلوگیری می نماید. سیستم های لوله کشی به مجموعه اجزا یک شبکه آب رسانی سرد و گرم و همینطور دفع پساپ در خانه و محیط کار گفته می شود که نقش توزیع و دفع آب و فاضلاب خانگی را به عهده دارند. برای عملکرد مناسب و بدون وقفه این شبکه لوله کشی، نکاتی را در مجله اینترنتی سیمرغ مگز معرفی می نمائیم:

خودداری از ریختن پسماند مواد غذایی در سینک ظرفشویی

خودداری از ریختن پسماند مواد غذایی در سینک ظرفشویی

خانم های کدبانو دقت نمایند تا ته مانده و خرد و ریز ناشی از پسماند مواد غذایی در هنگام شستشو مستقیما به داخل خروجی سینک ریخته نشده که موجب گرفتگی و انسداد سیستم لوله کشی آشپزخانه گردد. پیشنهاد می گردد در چنین مواردی از صافی سینک و صافی آشغالگیر سینک استفاده گردد.

عدم ریختن روغن مانده در ظروف در سینک ظرفشویی

عدم ریختن روغن مانده در ظروف در سینک ظرفشویی

با توجه به گران بودن روغن خوراکی، به منظور پیشگیری از اسراف و کمک به اقتصاد خانواده، می توانید روغن های زلال و قابل استفاده مجدد را، درون شیشه ای تمیز ریخته و هنگام نیاز مجدد استفاده نمائید. روغن مانده سوخته شده و غیر قابل مصرف در ماهی تابه، قابلمه حاوی خورش و مواد غذایی را در هنگام شستشوی ظروف به درون سینک ظرفشویی تخلیه ننمائید. شاید ساده ترین و راحت ترین گزینه ای که به ذهن متبادر شود، تخلیه این روغن به درون خروجی سینک باشد، اما خاطر نشان می گردد تجمع روغن و چربی در مجرای خروجی پساب آشپزخانه موجب جمع شدن آشغال بیشتر و انسداد و گرفتگی سیستم فاضلاب شده که رفع آن ممکن است وقت گیر بوده و موجبات اتلاف وقت و هزینه باشد.

خودداری از ریختن مواد شیمیایی مانند اسید ها درون فاضلاب

از ریختن مواد شیمیایی خورنده مانند اسید های قوی درون سیتم های پساب خودداری کنید. برای رفع گرفتگی فاضلاب و مجرای خروجی آب، از مواد پاک کننده آنزیم دار استفاده نمائید. البته مجددا یاد آور می گردد بهترین گزینه پیشگیری از انسداد فاضلاب، جلوگیری از ورود آشغال و مواد جامد نا خواسته است.

مراقبت از افتادن آشغال و مواد جامد درون توالت

خودداری از ریختن مواد شیمیایی مانند اسید ها درون فاضلاب

از انداختن خواسته یا ناخواسته آشغال ماننتد دستمال کاغذی، پارچه و یا سایر موارد مشابه درون توالت خودداری نمائید. در صورتی که بی توجهی شده و مواردی مانند دستمال کاغذی، پوشک بچه و ... به درون توالت انداخته شود ممکن است موجب گرفتگی های شدید شده و موجب دردسر و اتلاف هزینه برای شما گردد.

بازرسی دوره ای از سیستم های لوله کشی

پیشنهاد می گردد اجزا و قطعات سیستم لوله کشی آب و پساب مانند لوله، اتصالات، شیرآلات و ... مورد بازرسی دوره ای قرار گرفته و در صورتی که گرفتگی، چکه کردن و ... مشاهده گردید اقدام لازم و به هنگام توسط خودتان یا استاد کار ماهر صورت پذیرد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد