این بخش از مجله اینترنتی و ویدئویی سیمرغ مگز Simorgh Magz، به معرفی مطالب، فیلم و کلیپ های کوتاه آموزشی در زمینه کاربرد، چگونگی استفاده و محصولات مرتبط با لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، لوازم خرازی و خیاطی، وسایل باغبانی، بهداشت و سلامت، ورزش، کمپینگ و سفر و ... می پردازد.

معرفی برخی از فیلم و کلیپ های آموزشی مهارتی خانه و آشپزخانه:

۶۷- آشنایی با قیچی خیاطی و اجزای آن

۵۷-آموزش کار با قیچی در خرد کردن مرغ

در این فیلم کوتاه آموزشی شما با کار کردن با قیچی آشپزخانه برای خرد کردن مرغ آشنا خواهید شد.

۵۵-آموزش و آشنایی با اصول تیز کردن چاقو

در این فیلم آموزشی مخاطبان محترم با روش تیز کردن چاقو با استفاده از سنگ های چاقو تیز کنی آشنا می شوند. لطفا در هنگام کار مراقب دستان خود باشید.

۵۴-آشنایی با ابزار و لوازم ابتدایی باغچه و گل کاری

در این فیلم کوتاه آموزشی علاقه مندان به پرورش گل و گیاه با برخی از ابزار، لوازم و وسایل باغبانی آشنا خواهند شد.

فیلم شماره ۳۲- پانزده ابزار اولیه در خیاطی

برای فرا گرفتن خیاطی، قبل هر چیز باید با لوازم خیاطی آشنا شوید. آشنایی با هر یک از این ابزار خیاطی و محل استفاده از آن پیشنیاز خیاطی است. ابزار هایی مانند قیچی، سوزن ته گرد، جا سوزنی، سانتی متر، مل یا صابون، کاربن خیاطی، رولت، نخ خیاطی، بشکاف، سوزن درشت و ... به همراه چرخ خیاطی را می توان از ابزار ها و لوازم اولیه و ضروری خیاطی دانست. در این کلیپ کوتاه آموزشی ۱۵ ابزار اولیه خیاطی جهت آشنایی مبتدیان معرفی می گردد.

فیلم شماره ۲۵-آموزش پرکردن فندک گاز آشپزخانه

در این کلیپ کوتاه، خانم ها و آقایان محترم می توانند با نحوه پر کردن مجدد گاز فندک های آشپزخانه آشنا گردند.

فیلم شماره ۲۰-آشنایی با ۷ نوع از قیچی های خیاطی

قیچی از ابزار های مهم خیاطی می باشد. در این فیلم کوتاه آموزشی مخاطبان گرامی با ۷ نوع از شکل های متنوع قیچی های خیاطی آشنا می گردند.

فیلم شماره ۱۲- آموزش کار با چسب حرارتی

در این فیلم کوتاه آموزشی مخاطبین با چگونگی کارکرد با چسب حرارتی و نکات مربوطه آشنا می گردند.

ترجمه فارسی:

سلام به شما. من امروز این جا  هستم تا به شما یاد بدهم چگونه از چسب تفنگی استفاده کنید. همینطور که می بینید یک چسب تفنگی دارم و می خواهم فرایند استفاده از آن را به شما نشان دهم. اولین قدم، زدن دوشاخه به پریز است. من از قبل این کار را کرده ام. حدود 10 دقیقه قبل آن را به برق زده ام. زمانی که آن را به برق می زنید شروع به گرم شدن می کند. این ناحیه دور نوک تفنگ گرم می شود. مراقب باشید. چون خیلی خیلی داغ می شود، زیرا قرار است چسب را آب کند. پس خیلی مراقب باشید. به محض این که به برق وصل کردید، شروع به داغ شدن می کند و بسیار سریع به نهایت حرارت می رسد. پس، وقتی که آماده استفاده از آن هستید، تنها ماشه را خیلی خیلی آرام فشار دهید، به این صورت، چسب از این ناحیه چسب تفنگی رد می شود و زمانی که چسب به نوک تفنگ رسید آب می شود.

01:04

همانطور که در این جا می بینید، چسب بسیار کمی در این جا مانده است و زمانی که ماشه را فشار می دهید، این بخش حرکت می کند و چسب را به پیش می راند. پس اگر چسبی در تفنگ نباشد، یا نیاز بود که چسب بیشتری اضافه کنید، درست مثل حالا، چون وقتی که ماشه را فشار می دهم، فشار زیادی روی چسب وارد نمی کند. پس من چسب بیشتری اضافه می کنم. پس اگر نیاز دارید تا چسبی را در تفنگ بگذارید و مثل من قصد دارید دوباره چسب بگذارید، تنها کافی ست که چسب را به این صورت برداشته و آن را از سوراخ پشت به این صورت به درون چسب بفرستید. من چسب را برداشتم و در حال فشار دادن آن از این سوراخ به سمت داخل هستم. به این صورت؛ تا جایی که به چسب دیگر درون تفنگ برسد. اگر برای بار اول چسب را می گذارید باید از این جلوتر فشار دهید.

02:01

اما به محض این که به این نقطه رسیدید، می توانید از ماشه استفاده کنید و ماشه این چسب را به چسب جلوتر فشار می دهد. قصد دارم کمی چسب را روی این چوب بستنی بزنم. خیلی خیلی آرام ماشه را فشار می دهم. بسیار بسیار آرام. چون می خواهم کمی چسب بیاید، بنابراین لازم نیست خیلی زیاد فشار دهید. به این صورت. کمی نزدیک تر به دوربین می گیرم. همانطور که می بینید چسب داغ از تفنگ در حال خروج است، به صورت مداوم ماشه را فشار می دهم و بسیار بسیار آرام آن را رها می کنم. به این صورت. می بینید که فشار ماشه را بیشتر کردم. زمانی که آماده بودم تا دو کار را به هم بچسبانم، یا جسمی را به جسم دیگر بچسبانم، باید تا زمانی که چسب هنوز داغ است این کار را انجام دهم. این دو چوب بستنی را در حالی که چسب هنوز داغ است، به هم فشار می دهم. این کار به من اجازه می دهد دو جسم را با چسب تفنگی حرارتی به هم بچسبانم.

03:02

تنها همین. من تنها باید صبر کنم تا چسب خشک شود و این گونه دو جسم به هم می چسبند. می توانید دو جسمی که قصد دارید درون هم وارد کنید را هم با این بچسبانید. استفاده های مختلفی برای استفاده از چسب تفنگی حرارتی متصور است. ولی من تنها یکی از آن ها را در این ویدیو به شما گفتم. در این ویدیو به شما نشان دادم که چطور از یک چسب تفنگی حرارتی استفاده کنید. این یک فرایند بسیار ساده است و من به صورت پله به پله این فرایند را به شما نشان دادم. بار دیگر می گویم که خیلی مراقب باشید. زیرا وقتی چسب تفنگی حرارتی را به برق زدید، شروع به داغ شدن می کند، و بسیار داغ می شود. پس حتما مراقب باشید. این هم از برنامه امروز. ممنون که برنامه را تماشا کردید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد