انواع مختلفی از سشوار های صنعتی وجود دارد که بیشتر آنها را در این راهنما بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این ، به تعدادی از سؤالاتی که اغلب در مورد سشوار های صنعتی پرسیده می شود پاسخ می دهیم.

سشوارهای صنعتی سنتی

سشوار های صنعتی

سشوار صنعتی Industrial Dryer Tools شبیه یک سشوار موی سر موتور سنگین است و آنها از بسیاری جهات ، مانند یکدیگر ساخته شده اند. تفاوت اصلی در خروجی جریان هوا با دمای بسیار بالا است که کمی بیشتر از سشوار موی سر بر روی کار متمرکز می شود. سشوارهای صنعتی معمولاً برای از بین بردن رنگ، نرم کردن چسب ها، شرینک کردن و نصب لوله های پلاستیکی، خشک کردن چوب مرطوب ، ذوب کردن لوله های منجمد ، گرم کردن پلاستیک برای خم کردن یا شکل دادن و یا ذوب کردن لحیم کاری مدار برد های الکتریکی استفاده می شود. سشوار های صنعتی به طور معمول دمایی بین 200 تا 1000 درجه فارنهایت تولید می کنند، در حالی که برخی مدل ها تا 1400 درجه را نیز تولید می کنند.

تفنگ لحیم کاری

تفنگ لحیم کاری Soldering Gun

تفنگ لحیم کاری Soldering Gun ابزاری به شکل هفت تیر است که برای ذوب و لحیم کاری قلع استفاده می شود. در نوک تفنگ لحیم کاری حلقه ای از سیم مسی است که از طریق آن جریان چند صد آمپر در هنگام فشار دادن ماشه جریان می یابد. در داخل تفنگ از یک ترانسفورماتور برای کنترل خروجی استفاده می شود که نوک تفنگ لحیم را فورا گرم می کند. هنگام خرید تفنگ لحیم کاری ، باید به دنبال مواردی باشید که به عنوان تعویض سریع شناخته می شوند. این بدان معنی است که تفنگ لحیم فقط در عرض چند ثانیه سرد می شود و نه در چند دقیقه. استفاده های متداول از تفنگ های لحیم کاری شامل ساخت پنجره های شیشه ای طرح دار ، کار با ورق فلزی و لحیم کاری اتصالات برقی سنگین است. بسیاری از مدل ها برای برش یا شکل دادن پلاستیک، به همراه نوک های اضافه ارائه می شوند.

هویه لحیم کاری

هویه لحیم کاری Soldering Tool

هویه لحیم کاری Soldering Tool مشابه است، اما شکل تفنگ ندارد و به همان اندازه گرم نمی شود. هویه لحیم کاری برای دست گرفتن طراحی شده و بیشتر شبیه یک قلم بزرگ است. نوک هویه لحیم کاری در اثر عبور جریان الکتریسیته از المنت گرم می شود. از آنجا که این ابزار اصولا برای اتصال مدارها استفاده می شود، بسیاری از مدلها با مجموعه ای از نوکهای دسته بندی شده از بسیار دقیق گرفته تا نوکها بزرگ و پهن ارائه می شود. هویه های لحیم کاری کم مصرف و معمولاً از 15 تا 30 وات متغیر است، در حالیکه مدلهای دقیق تر با سیستم تنظیم دمای ذوب لحیم ارائه می شوند. بعضی از هویه های لحیم کاری بوسیله گاز بوتان تغذیه می شوند. و اخیرا بسیاری از مدلهای بدون سیم که با باطری کار می کنند نیز موجود شده اند.

تفنگ جوشکاری

تفنگ های جوشکاری Welder Gun پیوند جوش بین دو قطعه فلز با یکدیگر را فراهم می کنند. تفنگهای جوشکاری در انواع مختلفی از جمله مدل هایی که با هوا  خنک می شوند ،هوا خنک HD و مدل هایی که با  آب خنک می شوند ارائه می گردند. تفنگ های جوشکاری معمولاً برای کارهای جوشکاری در مقیاس بزرگ استفاده می شوند که به پیوندهای با استحکام بالا نیاز دارند. بدلیل ایجاد قوس شدید در تفنگهای جوشکاری، کاربر برای جلوگیری از آسیب دیدگی چشم باید از ماسک جوشکاری استفاده کند. همچنین با پوشیدن لباس از بازو و دستان خود محافظت کند. برای جوشکاری با سیم آلومنیومی که نرم است و استفاده از آن می تواند سخت باشد، تفنگ های جوش قرقره ای وجود دارد که سیم آلومنیوم داخل سیم پیچ برای خوراک دهی در جوشکاری را در دسترس قرار می دهد.

برش پلاسما

برش پلاسما Plasma Cutter که گاهی مشعل پلاسما نیز نامیده می شود، برای برش فولاد و سایر فلزات سنگین با ضخامت های مختلف استفاده می شود. مشعل زمانی ایجاد می شود که دستگاه برش پلاسما یک گاز بی اثر را از نازل با سرعت بسیار بالایی بیرون می زند، بطوریکه در همان زمان، یک قوس الکتریکی از گاز عبور می کند. ترکیب قوس الکتریکی با گاز باعث ایجاد واکنشی می شود که گاز را به پلاسما تبدیل می کند. پلاسما بسیار گرم است (45000 درجه فارنهایت) که باعث می شود فلز را مذاب و با سهولت نسبی برش دهد و همزمان فلز مذاب را از برش جدا کند و یک خط تمیز از خود باقی بگذارد. افرادی که از برش پلاسما استفاده می کنند نیاز به استفاده از  لباس محافظ از جمله عینک جوشکاری و محافظ صورت دارند.

سوالات متداول در مورد تفنگهای حرارتی و ابزار های حرارتی

تفنگ حرارتی با دمای متغیر چیست؟ یک تفنگ حرارتی با درجه تنظیم در دماهای مختلف می باشد، و باعث شده تا برای کارهای مختلف که به دماهای کم تا زیاد نیاز دارد متنوع و کاربردی تر باشد.

هویه لحیم کاری گرما سرد چیست؟ هویه لحیم کاری گرما سرد معمولا با باتری تغذیه می شود، از آنجا که مدار آن باز است تا زمانیکه نوک هویه به جسمی برای لحیم کاری وصل نشود گرم نمی شود. بمحض اینکه لحیم ذوب شود و از نوک هویه خارج شود مدار مجددا قطع می شود و نوک هویه تا تماس مجدد سرد می ماند.

پایه دستگاه لحیم کاری چیست؟ پایه دستگاه لحیم کاری کنترل کاملی بر روی دمای هویه لحیم کاری به شما ارائه می دهد. این دستگاه دارای گیرنده دما می باشد که می تواند دمای دقیق را بخواند و روی صفحه LED نشان دهد، بنابراین همیشه مطمئن هستید که از دمای مناسب برای کارهای حساس استفاده می کنید.

هویه های لحیم کاری که با باتری کار می کنند برای چه مواردی استفاده می شوند؟ هویه لحیم کاری که با باتری کار می کند به هیچ وجه به اندازه نمونه های مشابه که با برق کار می کنند قدرتمند نیستند، بنابراین آنها معمولاً برای اتصالات لحیم کاری بسیار جزئی مانند کارهای ظریف و صنایع دستی یا ساخت جواهرات مورد استفاده قرار می گیرند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد