اره عمود بر ابزاری همه کاره است که در امور فنی و نجاری کاربرد دارد.، شما می توانید برشهای مستقیم و منحنی را در انواع متنوعی از مواد ایجاد کنید. در این نوشتار به صورت اجمالی نحوه به کارگیری اره عمود بر، در ایجاد برش دایره ای مطرح می گردد.

مراحل انجام علامت گذاری، اندازه گیری و برش

علامت گذاری، اندازه گیری و برش با اره عمود بر

علامت گذاری و اندازه گیری

اندازه و موقعیت دایره را روی تخته معین کنید. از یک مداد و پرگار برای کشیدن دایره استفاده کنید و یا به سادگی از محیط یک جسم گرد مانند قوطی و یا درب آن استفاده کنید.

تخته را قرار دهید و یک سوراخ برای شروع ایجاد کنید

قسمت برش تخته را بیرون از انتهای سطح کار قرار دهید و بطور ایمن در جای خود ببندید، جهت شروع یک سوراخ 8/3 اینچی در داخل دایره ایجاد کنید.

برش دایره ای با اره عمودبر jigsaw

قرار دادن اره و شروع برش

تیغه اره را داخل سوراخ قرار دهید، اطمینان حاصل کنید تیغه با تخته در تماس نیست. اره کاری را شروع کنید و یک قوس را تا قسمت خارجی دایره ترسیم شده ایجاد کنید  و کار را  ادامه دهید تا حدود نیمی از دایره  را برش زده باشید.

برش را به اتمام برسانید

موقعیت راحتی برای جلوگیری از ایجاد زاویه برش نامناسب و غیر ایمن پیدا کنید و برش باقیمانده دایره را به اتمام برسانید. اگر شما به اندازه کافی تمرین کرده باشید شما می توانید هر مسیری را درون دایره برش بزنید. در غیر اینصورت برای تمیز کردن لبه های دایره می توانید از یک سمباده که بخوبی روی سطوح خمیده کار می کند استفاده کنید.

خوب است بدانید که:

قبل از شروع کار اصلی خود چندین برش آزمایشی انجام دهید.از فشار ملایم در زمان کار با اره عمود بر استفاده کنید. فشار زیاد و کم منتج به لبه های زاویه دار در کار می شود.

 مشاهده و دانلود فیلم: آموزش کار با اره عمودبر

 مشاهده و دانلود فیلم: آشنایی با اره عمود بر Ryobi و نحوه کارکرد آن

فروشگاه اینترنتی کالا و ابزار ساختمانی سیمرغ، فروش خرده و پخش عمده به صورت حضوری و آنلاین ابزارآلات صنعتی و لوازم ساختمانی با قیمت و تخفیف مناسب در تهران و سراسر ایران.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد