در سالیان دورتر خانم های خانه دار زمان بیشتری را در خانه سپری می نمودند و در این ساعات، بیشتر به امور پخت و پز، نظافت و شستشو و همینطور تربیت فرزاندان می پرداختند. با توجه به وقت مناسبی که در اختیار این بانوان بود، امور خانه داری و مدیریت امور در منزل با فراغت بال بیشتری انجام می گردید. با گسترش زندگی های شهر نشینی و همینطور افزایش سطح تحصیلات زنان، مشارکت در امور اجتماعی  و فعالیت های اقتصادی توسط خانم های محترم بالاتر رفته که این امر مستلزم انجام امور منزل به نحو چابک و سریعتر می بود. به همین دلیل به موازات فناوری ساخت ابزار و لوازم آشپزخانه Kitchen Appliances هم پیشرفت نموده که سبب رفاه و آسانی در خانه داری گردیده است. امروزه بانوان محترم اعم از شاغل و خانه دار با به کارگیری ابزار و لوازم آشپزی و پخت و پز، ضمن تلاش در حفظ کیفیت آشپزی، به سرعت عمل خود در کار افزوده به نحوی که در زمانی کوتاه تر نسبت به قدیم کارهای خانه و آشپزخانه را مدیریت می نمایند.

رنده های آشپزخانه Kitchen Graters

از جمله ابزار و وسایل آشپزخانه می توان به رنده های آشپزخانه اشاره نمود که در طرح ها و از جنس های مختلف ساخته می شوند. رنده در آشپزخانه جز یکی از پرکاربرد ترین لوازم بوده که از آن برای خرد کردن و رشته ای کردن مواد غذایی از آن استفاده می شود. بر حسب اینکه رنده برای چه کاری قرار هست استفاده گردد، این ابزار آشپزخانه در طرح و سایز های مختلف ساخته می شود. به عنوان مثال رنده هایی که برای خرد کردن پیاز مورد استفاده قرار می گیرند با رنده هایی قرار هست برای رنده کردن گردو و یا سیر استفاده گردند، از نظر سایز و شکل با هم متفاوت می باشند. در این مقاله از مجله اینترنتی سیمرغ مگز شما را برخی از انواع رنده های آشپزخانه آشنا می کنیم.

رنده های سه طرفه Three Way Grater

رنده های سه طرفه Three Way Grater

همه ما با رنده های سه طرفه استیل آشنا هستیم. این نوع رنده از قدیمی ترین و پر طرفدارترین نوع لوازم دستی آشپزخانه می باشد. این مدل از ابزار آشپزخانه تقریبا با یکی از مدل های پلاستیکی یا فلزی تولید شده که با دارا بودن 3 یا 4 دیواره، دارای تیغه های تیز  بوده که مواد غذایی را خرد می نماید. جنس این رنده معمولا استیل یا پلاستیکی است. کار کردن با این مدل از رنده برای خانم های خانه دار آسان بوده و سیستم آن به این صورت طراحی شده که در جداره یا دیواره آن، تیغه های با سایز مختلف وجود داشته که برای خرد کردن، رشته ای کردن و یا چیپسی کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

در خرید این مدل از رنده های 3 طرفه باید به این نکته توجه کرد که در صورتی که جنس تیغه های آن مناسب نباشد، بعد از مدتی تیزی خود را از دست می دهند و موجب می گردد تا رنده کردن به سختی صورت پذیرد.

رنده سیر و پنیر Cheese & Garlic Grater

این نوع از رنده ها که از نوع قبلی دارای ابعاد و سایز کوچکتری می باشند، برای رنده کردن مواد غذایی مانند سیر، گردو، بادام و ... مورد استغاده قرار می گیرند.

رنده های سایز درشت

رنده های با سوراخ های بزرگتر دارای سوراخهایی تیز و درشت می باشند که برای خرد کردن مواد غذایی مانند پنیر می توان از آنها استفادنه نمود. در برخی از انواع این رنده ها امکان ورقه ای نمودن یا به اصطلاح چیپسی کردن مواد غذایی مانند سیب زمینی وجود داشته که با این روش می توانید به سهولت چیپس تهیه نمایید.

خلال و رشته کن چرخ گوشتی

خلال و رشته کن چرخ گوشتی

برخی از انواع خلال کن و رشته کن هایی وجود دارند که از نظر شکل ظاهری مانند چرخ گوشت های دستی می باشند. اساس کار به این صورت است که مواد غذایی از یک طرف وارد شده و با گردش اهرم و تیغه ها خلال ها بیرون می آیند.

رنده چند کاره Multifunctional Graters

امروزه با توجه به نیاز کاربران و همینطور توسعه تکنولوژی، ابزار و لوازم آَشپزخانه نیز پیشرفت نموده است. یکی از این لوازم در آشپزخانه، رنده های چند کاره ای است که می توانند مواد غذایی را نگینی، خلالی، ورقه ای  و ... در آورند. از نقطه نظر ایمنی نیز کاربرد این مدل های چند کاره ایمن تر می باشند و موجب خراش و آسیب به دست و پوست آن نمی شوند.

رنده های برش حلقه ای

در مواقعی که بخواهیم انواع سبزیجات و صیفی جات مانند خیار، ترب و .. را مورد برش زنی قرار داده و برای سفره آرایی و تزئین مواد غذایی مانند انواع سالاد ها استفاده نمائیم، می توانیم از رنده های برش حلقه ای استفاده کنیم.

رنده اسلایسر Slicer Grater

در بسیاری از رستوران ها مشاهده می کنیم که سالاد های ارائه شده دارای گوجه فرنگی های خرد شده یک دست می باشند. اما چگونه این برش ها صورت می پذیرد؟ جواب این پرسش ها اسلایسر ها هستند. از اسلایسر ها برای خرد کردن همسان مواد غذایی مانند سیر، پیاز، گوجه، خیار، تخم مرغ و ... استفاده می شود.

رنده های برقی Electrical Graters

رنده های برقی Electrical Graters

همانگونه که برای بسیاری از ابزار و لوازم آَشپزخانه نوع برقی آن هم طراحی و تولید شده، رنده های برقی نیز به مانند یک دستگاه چرخ گوشت برقی مواد غذایی مانند سیب زمینی، پیاز، گوجه، هویج، سیر و ... را از یک طرف دریافت کرده و از طرف دیگر قطعات خرد شده رشته ای، خلالی، ورقه ای، نگینی و ... را برای تهیه و آراستن مواد غذایی و انواع سالاد و ... استفاده کنید.

قیمت لوازم و وسایل آشپزخانه Kitchen Tools & appliances

  برای مشاهده و اطلاع از قیمت وسایل و لوازم آشپزخانه اینجا را کلیک نمائید

لوازم آشپزخانه و آشپزی سیمرغ

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد