وسایل و لوازم آشپزخانه Kitchen Tools & Goods اقلامی هستند که در کارهای آشپزی و پخت و پز به کار برده می شوند و کار ها را ساده تر و نتیجه را شکیل تر می نمایند. در این مطلب آموزشی از سیمرغ مگ به معرفی برخی از این ابزار و لوازم می پردازیم.

درب باز کن قوطی کنسرو

درب باز کن قوطی کنسرو

درب بازار انواع مختلفی از درب بازکن ها (درب  بازکن مخصوص قوطی، شیشه، چوب پنبه) وجود دارد که بیشتر به شکل دستی بوده و به راحتی قابل استفاده هستند. درب بازکن رباتیک نوعی دربازکن خودکار است که با آهن ربا درب را جدا خواهد کرد. عملکرد دربازکن رباتیک به وسیله باتری صورت گرفته و مناسب قوطی های با قطر تا 52 میلیمتر است.

سیر له کن

سیر له کن

از وسایل آشپزخانه باید به سیر له کن اشاره کرد که با محفظه کوچک خود سیر را بدون دخالت دادن دست له خواهد کرد.

رنده آشپزخانه

رنده آشپزخانه

رنده نیز از وسایل آشپزخانه بوده که در اشکال مختلف (دستی، استیل و برقی) به فروش می رسد. همه ی رنده ها دارای تیغه های هستند که برای مصارف گوناگون کاربرد دارند. رنده های که دارای صفحه کشویی هستند تا زمان برداشته نشدن صفحه رنده در داخل صفحه باقی خواهد ماند.

برش زن آشپزخانه

برش زن آشپزخانه

هر کاری برش زن مخصوص خود را دارد. مثلا برش زن سیب زمینی، برش زن پیتزا، برش زن تخم مرغ و غیره.  برش زن های چندکاره با تعویض تیغه برای چندین کار قابل استفاده هستند.

پوست کن صیفی جات و میوه جات

پوست کن صیفی جات و میوه جات

پوست کن ها برای هر کاری که استفاده شوند باید تیغه پهن و سختی داشته باشند. پوست کن های که تیغه فولادی دارند تیزتر از پوست کن های با تیغه از جنس سرامیکی هستند و پوست کن های دنده دار مخصوص پوست کندن سبزیجاتی با پوست ضخیم (مانند کدو) هستند.

بیفتک کوب

بیفتک کوب

بیفتک کوب وسیله ای مخصوص برای کم کردن ضخامت مرغ و گوشت است. برای تهیه رولت یا اسنک باید گوشت نازک شود. بیفتک کوب با سوراخ های ریز و درشت باعث نازک شدن گوشت و مرغ خواهد شد.

هسته گیر

هسته گیر

هسته گیر بیشتر برای مربا درست کردن و تهیه زیتون کاربرد دارد که با جدا کردن هسته سبب راحتی کار شما شده و در دو نوع پلاستیک و استیل وجود دارد.

پوره ساز

پوره ساز

پوره ساز مناسب پوره کردن سیب زمینی است. عملکرد دستگاه مانند گوشت کوب است و بدون نیاز به رنده در چند ثانیه سیب زمینی پوره خواهد شد.

تخته آشپزی

تخته آشپزی

تخته آشپزی سبب محافظت از تیغه شما شده و مانع از پخش باکتری های مضرر شده و تمیز کردن تخته به آسانی صورت خواهد گرفت. تخته ها در جنس های گوناگونی چون شیشه، چوب و پلاستیک موجود هستند. تخته پلاستیک بهترین نوع تخته آشپزخانه است زیرا منافذ ندارد و در مقابل بو مقاوم خواهد بود. سعی کنید تخته ای را انتخاب کنید که دو طرف اش قابل استفاده باشد و لبه های تخته تیز نباشد، همچنین سطح تخته صاف باشد.

اسکوپ بستنی

اسکوپ بستنی

اسکوپ از دیگر وسایل آشپزخانه است که به وسیله آن بستنی در ظروف ریخته خواهد شد. همچنین اسکوپ شکل بستنی را به صورت گرد درخواهد آورد.

خشک کن میوه جات و سبزی جات

خشک کن میوه جات و سبزی جات

شستشوی سبزیجات برگ دار کار پیچیده ای نیست اما خشک کردن سبزیجات به ویژه سبزیجات کوچک کار سختی است. سبزی خشک کن نوعی از وسایل آشپزخانه است که با زحمت کمتر و روند کامل تر سبزی را خشک خواهد کرد. کاهو خشک کن هم نوعی از سبزی خشک کن ها است که برای خشک کردن کاهو کاربرد دارد. به وسیله اهرم نرم، پمپ مناسب و ترمز خوب کاهوها به راحتی خشک خواهند شد. شکل ظاهری سبزی خشک کن گرد است و دارای یک سبد در زیر است که آب سبزی ها گرفته شود. سبد سبزی خشک کن باید محکم باشد زیرا نباید در زمان خشک کردن سبزی از جای خود جدا شود.

قیمت لوازم و وسایل آشپزی و آشپزخانه Kitchen Tools & goods

  برای مشاهده و اطلاع از قیمت وسایل و لوازم آشپزخانه اینجا را کلیک نمائید

لوازم آشپزخانه و آشپزی سیمرغ
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد