ابزار و دستگاه پولیش یا پولیشر Polish Tools چیست؟

دستگاه پولیشر و یا پولیش یک ابزار برقی محسوب شده که به عنوان تجهیزات نظافتی، صنعتی و خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. از پولیشر معمولا برای جلا دادن و براق کردن سطوح استفاده می شود. عملکرد پولیشر Polisher به این گونه است که یک مخزن آب داشته و کار شستشوی سطوح را به وسیله جلادهی سطح مورد نظر انجام می دهد. اما استفاده از پولیشر به این گونه است که تنها برای برخی مکان ها و سطوح مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که مناسب تمامی سطوح نخواهد بود.امروزه دستگاه های پولیش در تمامی تعمیرگاه های نقاشی، صافکاری و در جعبه ابزارآلات شرکت های خدمات نظافتی ساختمان وجود دارد. خواه اینکه بخواهید پوشش کف سالنی که از سنگ مرمر است را به حالت درخشان و صیقلی خود برگردانید یا پرداخت قطعه سنگهای گرانیتی را برای استفاده روی میز یا کابینت انجام دهید، یا اینکه بخواهید یک لایه پوشش جلا از روی بدنه ماشین بردارید، می توانید از ابزارآلات پولیش استفاده نمائید.

ابزار و دستگاه های پولیش Polishing Tools می توانند کاربردهای فراوانی صنعت، کارهای بنائی و صافکاری و نقاشی خودرو داشته باشند. علیرغم تنوع کاربرد آنها، دستگاه های پولیش اساسا همان وظیفه اصلی خود را انجام می دهند و آن تبدیل سطح مات و کدر به یک سطح درخشان و صیقلی است. تقریبا همه مواد قابل جلا دادن هستند. که شامل انواع کف پوش های چوبی، لاستیکی، بتنی، گرانیتی، سنگ مرمر، کاشی و سرامیک، وینل و آجر است. علاوه بر آن، پلاستیک، فایبرگلاس، چینی، اکریلیک، شیشه و هر نوع فلز را می توان با توجه به ابزار و روش مناسب جلا داد.

دستگاه های پولیش سنگ کف

دستگاه های پولیش سنگ کف

دستگاه های پولیش کف بیشتر برای براق کردن سطوح کف سالن ها در فروشگاه ها، بانک ها، ساختمان های دولتی ،مدارس و دیگر مکانهای دولتی و خصوصی که بسیار پر تردد هستند و بطور وسیع دارای کفپوش می باشند، مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی و ویژگی های تجاری دستگاه های پولیش کف

دستگاه های پولیش کف اغلب بیش از 100 پوند وزن دارند و از یک شاسی تمام فلزی با دوام و مجهز به موتور دوتایی یا چند سرعته با قدرت یک و نیم اسب بخار بهره می برند. سنگینی یکنواخت شاسی منجر به درخشندگی بیشتر و سریعتر در کار می شود. دستگاه پولیش بوسیله یک دسته محوری T شکل کنترل می شود که ارتفاع آن برای جابجایی در قسمتهای مختلف توسط اپراتور قابل تنظیم است. محور این امکان را به شما می دهد تا دستگاه براحتی به زیر میز ها و پیشخوان ها دسترسی داشته باشد. درحالیکه دستگاه براحتی بواسطه چرخهای سنگین زیر آن بدون گذاشتن اثر روی کف حرکت می کند سپر دور دستگاه دیوار و مبلمان را از صدمه محافظت می کند. چرخ های غیر رسانا و مکانیسم پیوسته به ایمنی دستگاه افزوده است، و سیم برق 50 فوتی دامنه حرکتی زیادی را فراهم می کند. صفحه دوار آن در قطرهای 15 تا 21 اینچ ارائه می شود. با داشتن صفحه های مربوط می توان از دستگاه پولیشر برای شستشو، سلب کردن، جلا دادن و پرداخت کردن استفاده کرد.

دستگاه های پولیش خودرو

دستگاه های پولیش خودرو Car Polishing

یکی دیگر از استفاده های متداول از دستگاه های پولیش برای کاربرد در خودروها، قایقها و سایر وسایل نقلیه است. دستگاه های پولیش اتومبیل ابزاری دستی و کوچک هستند که برای اجرای جلا یا واکس در قسمت بیرونی خودرو استفاده می شوند. به طور معمول وزن آنها بیش از 10 پوند نیست، دستگاه های پولیش اتومبیل در انواع سیم دار و شارژی موجود است. پولیشر های سیم دار قدرت گشتاور بیشتری را ارائه می کنند و اغلب می توانند برای مقاصد دیگر استفاده شوند. دستگاه های پولیش اتومبیل در شکلها و سبکهای مختلفی از جمله شافت مستقیم ، پولیشرهای افقی و پولیشرهای عمودی قرار می گیرند. دستگاه های پولیش اتومبیل با صفحه دوار استاندارد و لرزان دو گزینه برای انتخاب هستند. مانند دستگاه های پولیش استاندارد ماشین، دستگاه های پولیش با صفحه دوار لرزان دارای یک دیسک چرخان هستند که پد جلا گیر را نگه می دارد، اما آنها بیشتر از حرکت پولیش دست استفاده می کنند. به لطف صفحه تعادل در دستگاه های پولیش مدور لرزان،آنها دارای حرکات آهسته در حین کار هستند که از سوختگی و از بین رفتن رنگ جلوگیری می کند. آنها همچنین گرمای کمتری تولید می کنند و باعث می شوند تا  استفاده از آنها برای خودرو راحت تر و ایمن تر باشد.

car polisher

لوازم جانبی دستگاه های پولیش

جلا دهنده و پد پرداخت، لوازم جانبی اصلی مورد استفاده در دستگاه های پولیش هستند. پد های پولیش به قطرهایی مناسب برای دستگاه های پولیش کفپوش، ماشین و سنگ ارائه می شود. سایر لوازم جانبی شامل صفحات پشتیبان قابل تعویض و قطعات مناسب همراه آن می باشد. اگرچه دستگاه های پولیش های برقی همیشه کاربردی نیستند. علاوه بر آن، انواع بیشماری از واکس پولیش برای محافظت و افزایش درخشش در کف، رنگ ماشین ، فلز یا هر سطح دیگر در دسترس است.

فیلم آموزشی - چگونه خودرو را پولیش کشیده و خش گیری نمائیم؟

منابع References

  • مجله اینترنتی سیمرغ مگز

(این مطلب در حال به روزرسانی می باشد)

1402-07-17

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد