امروزه ابزارآلات در طیف وسیعی طراحی  و تولید می گردند. ابزار ها شامل انواع مختلف آچار ها، چکش و پتک، پیچ گوشتی، انبرها، پیچ، مهره، واشر، میخ و ... است. از این تنوع جذاب در خانواده ابزارآلات، برخی از ابزار ها در خانه و محیط کار پر کاربرد تر می باشند. وجود بعضی از این ابزارآلات در خانه نه تنها لازم، بلکه کاملا ضروری بوده و راهگشای عمده کارهای تعمیراتی عمومی می باشد. در این مطلب با ۱۰ ابزار ضروری کاربردی و عمومی در خانه آشنا می شوید.

۱- انواع آچارها

انواع آچارهای مختلف از جمله آچار فرانسه، کلاغی  و شلاقی، جزو ابزارهای به شدت کار راه‌انداز و ضروری در منزل یا حتی محل کار می باشند. هنگامی که یکی از پیچ ‌های کابینت در منزل شل باشد یا با لقی یک یا چندتا از کلید ها و پریز های خانه مواجه بشویم، می توان با رعایت موارد ایمنی مانند قطع نمودن کنتور برق و با کمک گرفتن از آچار ها به حل مشکل پرداخت. از متداول ترین آچارها، می توان به پیچ گوشتی دو سو و چهارسو اشاره نمود.

ابزارآلات مهم در خانه - آچار ها

۲- سری انبرها

انبر دست ها به عنوان یکی از ابزار کار راه انداز در هر خانه ای به شما می رود. ممکن است دوش حمام خراب شده و یا به تعویض نیاز داشته باشد یا بخواهیم سیمی را لخت کنیم(باز هم با رعایت نکات ایمنی و اگر بلد نیستید حتما سراغ تعمیرکار وارد بروید)؛ در چنین شرایطی انبر دست به عنوان یک ابزار عمومی چند کاره، به کمک آمده و به حل فوری مشکل کمک می‌کمی پردازد. از پر کاربرد ترین انبرهای دیگر می توان به دم باریک و انبر قفلی اشاره نمود.

ابزارآلات مهم در خانه - انبر ها

۳- چکش میخ کش و میخ

یک چکش که قابلیت میخ کشی داشته و وزن بالایی هم نداشته باشد، جز ابزارهای ضروری هست که می بایستی در خانه داشته باشیم. در صورتی که بخواهیم میخ کوبی را در دیوار برای نصب تابلو انجام دهیم و یا کارهای چوبی داشته باشیم، چکش به کار گرفته می شود. هنگام بیرون کشیدن میخ با میخ کش چکش، دقت نموده تا آسیب به چشم، صورت و نقاط دیگر بدن تان نرسد.

ابزارآلات ضروری در منزل - چکش و میخ

۴- تراز

تراز همانگونه که از نام آن مشخص است برای همترازی ارتفاع سطوح به کار می رود. از مصادیق به کار گیری تراز ها در منزل بعد از جابجایی یخچال یا فریز بوده که برای کارکرد بهینه و همینطور جلوگیری از صدا در هنگام کار می بایستی تراز گردند. نمونه دیگری از کاربردهای تراز استفاده در بنایی می باشد.

۵- اره دستی

اره دستی از عمومی ترین ابزارهایی هست که برای کارهای چوبی به کار می رود. اگر چه کار با اره برقی نیازمند مهارت بوده و به هیچ وچه ناید توسط افراد غیر ماهر به کارگیری گردد، در مقابل داشتن یک اره دستی با سایز مناسب در منزل در کارهای هرس درختان و تعمیر و ساخت های کوچک مورد توصیه است. یادتان باشد هیچ کدام از ابزارآلات، به خصوص اره را در دسترس کودکان و خردسالان قرار ندهید و خودتان هم هنگام استفاده از آن‌ها احتیاط لازم را به عمل آورید.

۶- متر دستی

برای اندازه گیری فواصل می بایستی از متر استفاده گردد. برای اندازه گیری طول و عرض اتاق ها برای خرید فرش  و موکت و همینطور اندازه گیری عرض و ارتفاع پرده و ... متر به کار می آید. داشتن یک متر دستی مناسب در منزل قویا مورد توصیه می باشد. هنگام خرید متر، به لبه و گیره آن دقت نموده تا تیز نباشد و موجب آسیب نگردد.

۷- انواع دریل

 دریل های برقی، شارژی از جمله ابزار هایی هستند که داشتن آنها در منزل مشکل گشا بوده و در مواردی مانند نصب میل پرده، نصب لوازم بهداشتی و ... به کار می آیند.

۸- چراغ قوه

اگرچه برای زمان های قطعی برق تجهیزات مختلفی وجود دارد، ولی چراغ قوه ای که به ویژه کم مصرف باشد جایگاه ویژه خودش را دارد. داشتن یک چراغ قوه مناسب مورد توصیه در خودرو و منزل می باشد.

۹- کاردک

کاردک ها دارای قیمت مناسبی می باشند. کاردک ها به ویژه در زمان رنگ آمیزی های جزئی منزل کاربرد مناسبی دارند.

۱۰- نوار چسب داکت

در صورتیکه در خانه یا محل کار با یک لوله ترک خورده مواجه شویم، تا زمان رسیدن تعمیرکار می توان از نوار چسب های مخصوص تاسیسات آب استفاده نمود.

نکات تکمیلی در هنگام کار با ابزارآلات

  • هنگام استفاده از ابزارآلات، ترجیجا دستکش ایمنی پوشیده و عینک ایمنی بزنید.
  • پیشنهاد می گردد از یک جعبه‌ ابزار مناسب برای نگهداری ابزارآلات بهره گیری نمائید.
  • هنگام کار با برق حتما مراقب برق بوده و ترجیحا کنتور را قطع کنید.
  • در‌صورتی‌ که کارکرد ابزاری را نمی‌دانید، سراغ تعمیرکار متخصص موضوع بروید.
  • دقت نمائید ابزارآلات در دسترس کودکان و خردسالان قرار نگیرد.
  • هنگام استفاده از ابزارآلات، عجله نکرده و با صبر و شکیبایی کار کنید.

قیمت های ابزارآلات دستی

 فروشگاه ابزار و کالای فنی سیمرغ ارائه دهنده پکیج های اقتصادی ابزارآلات مورد نیاز خانه، محیط کار و صنعت با برند های متنوع و قیمت های مناسب برای هر بودجه ای می باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد