ماشین لباسشویی از جمله لوازم خانگی پرکاربرد در هر خانه، خوابگاه و پانسیون دانشجویی و مجردی، مهمانسرا و هتل می باشد. امروزه تقریبا زندگی و خانه داری بدون ماشین لباسشویی در منزل و بخش های خانه داری اقامتگاه های گردشگری، تقریبا بسیار سخت می باشد. خرید ماشین لباسشویی در لیست ضروریات تهیه جهیزیه، برای عروس بوده و لذا پرداختن به نکات مورد توجه در استفاده از آن، بسیار پر اهمیت می نماید. اگر چه استفاده و کاربرد ماشین لباسشویی از نظر کلی قرار دادن رخت و لباس در داخل دستگاه و اضافه کردن مواد شوینده و ... و نهایتا استارت ماشین می باشد، اما رعایت نکات ساده ذکر شده زیر، در بهبود شستشو و حفظ سلامت این لوازم خانگی نسبتا گران قیمت در شرایط اقتصادی این روز ها بسیار پر ضروری است.

لوازم خانگی - ماشین لباسشویی

نکات پر اهمیت در استفاده از ماشین لباسشویی

مطالعه کامل دفتر چه راهنمای محصول

با توجه به پیشرفته شدن لوازم خانگی و به ویژه ماشین های لباسشویی که دارای برنامه های مختلف کارکرد و عملکردی می باشند، توصیه می گردد دفترچه راهنمای محصول خریداری شده را قبل از استفاده، مورد مطالعه کامل قرار دهید.

نصب ماشین ظرفشویی بر روی سطح صاف

با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی بر اساس نیروی گریز از مرکز و با دور بالا کار آبگیری از لباس های خیس و نم دار را در هنگام شستشو انجام می دهد، بنابراین قرارگیری ماشین ظرفشویی روی سطوح صاف، هم به بهبود کارکرد و عمر دستگاه کمک نموده و هم از سر و صدای نامناسب در هنگام کارکرد، به ویژه در آپارتمان ها جلوگیری می گردد. پیشنهاد می شود در چنین مواردی از یک نصاب حرفه ای یا نمایندگان نصب خود شرکت فروشنده استفاده گردد. در صورتیکه مشکل ارتعاش لباسشویی بر طرف نشد، استفاده از لرزه گیر لباسشویی نیز می تواند مفید باشد.
نصب تراز ماشین لباسشویی

کنترل کردن جیب لباس ها

قبل از اینکه لباس ها را درون ماشین لباسشویی قرار دهید، جیب آن ها را کنترل نموده و هر گونه شی اضافه مانند دستمال، کاغذ، اسکناس، سکه و ... را از آن خارج نمائید تا هم به دستگاه آسیب رسانده نشود و هم موجب آسیب به لوازم نگردد.در صورتی که دستمال کاغذی در لباس ها مانده باشد و ماشین لباسشویی روشن شود، تبدیل به پرز های پراکنده و انبوه شده که کار تمیز کردن آن ها را برای خانم های کدبانو سخت و بعضا غیر ممکن می کند.
قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی

بستن زیپ لباس ها

قبل از قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی، همواره دقت کنید تا زیپ لباس ها بسته باشد تا هم به درب لباسشویی خراش نیندازد و هم به لباس های دیگر آسیب نرساند.

پودر لباسشویی را خیلی زیاد نریزید

برای شستشوی مناسب و عملکرد مناسب ماشین لباسشویی، پودر را در حد کفایت بریزید. استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی موجب کاهش عمر دستگاه می گردد. توصیه می گردد برای اطلاع بهتر از میزان و نوع مواد شوینده مورد نیاز به دستورالعمل تولید کننده توجه نمائید.

لباس چرک را داخل ماشین لباسشویی جمع نکنید

با توجه به اینکه رخت و لباس های چرک تدریجا جمع می شود، بهتر است از لاندری بگ یا کیسه های مخصوص رخت چرک استفاده نموده و لباس ها را داخل ماشین لباسشویی تدریجی جمع نکنید تا موجب بو گرفتگی داخل محفظه لباسشویی نگردد.
لاندری بگ یا کیسه رخت چرک ماشین لباسشویی

نظافت و ضد عفونی ماشین لباسشویی

اگر به هر علت ماشین لباسشویی بوی بد گرفت، می توانید با حجم کمی از محلول جوش شیرین رقیق یا سرکه و جوش شیرین دستگاه را شسته و مورد ضد عفونی قرار دهید.

تمیز کردن و شستشوی فیلتر لباسشویی

عمدتا تولید کنندگان برای ماشین های لباسشویی فیلتر و صافی ططراحی و تعبیه می کنند. با توجه به دفترچه راهنمای دستگاه خود می توانید به صورت دوره ای و منظم، فیلتر لباسشویی را خارج کرده و مورد نظافت و شستشو قرار دهید. ضمنا شما می توانید از پرزگیر های ویژه لباسشویی موجود در بازار نیز به عنوان کمک در پرزگیری رخت و لباس های در حال شستشو استفاده نمائید.

استفاده از توری شستشوی لباس

برای حفظ بهداشت و تفکیک انواع مختلف لباس، می توانید از توری شستشوی لباس استفاده نموده تا لباس های مختلف مانند لباس زیر، تیشرت، سوئیشرت و ... از یکدیگر مورد تفکیک واقع گردد. ضمنا در ماشین لباسشویی های جدید دور دستگاه ممکن است برای لباس های مختلف قابل تنظیم باشد که می توانید به این آپشن توجه نمائید.
توری یا مش رخت و لباس
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد