فرغون Wheelbarrow یکی از ابزارهای ساختمانی بوده که در حمل و جابجایی مصالح بسیار پرکاربرد می باشد. فرغون در کارخانجات داخلی نیز تولید گردد. فرغون ابزاری است با یک فضای حمل بار که بیشتر تک چرخ می باشد. قیمت گذاری فرغون ها معمولا بر اساس اجزای سازنده آن صورت می گیرد. مشخصات فنی فرغون مهمترین عامل در یک فرغون می باشد، که می بایستی هنگام خرید به این مشخصات فنی توجه نمود. به عنوان مثال، یک فرغون با ورق ۲ میلی متر و بدنه پروفیلی و رینگ با ضخامت ورق ۲ میلی متر و لاستیک شش لایه، یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب این ابزار ساختمانی می باشد. از ارزانترین انتخاب ها نیز می توان به یک فرغون با ورق یک میلی متر و اسکلت لوله ای و رینگ ورق ۱.۲۵ و لاستیک دو لای چینی نام برد.

اجزای فرغون های بنایی

سینی حمل بار فرغون

می تواند از ورق 1 یا 1/1یا ۱.۲۵ یا  ۱.۵ ویا 2 میلیمتر باشد. ضخامت ورق یکی ازعوامل اصلی در تعیین استقامت و همینطور قیمت فرغون می باشد. فرغون هایی ککه دارای ورق های با ضخامت بیشتری می باشند، معمولا در شرایط مساوی گرانتر نیز هستند. عمدتا فرغون ها را با ورق ۱.۱ طراحی و تولید می نمایند. سینی فرغون ها به دو دسته جوشکاری و پرسی طبقه بندی می گردد.

اسکلت فرغون

اسکلت و سازه بار بر فرغون می تواند لوله ای و یا پروفیلی باشد. معمولا فرغون هایی که از اسکلت پروفیلی ساخته می شوند، متقاضی بیشتری دارند.

رینگ فرغون

نوع رینگ و لاستیک فرغون نیز در انتخاب  و کاربرد و قیمت فرغون تاثیر گذار می باشد.

کلیپ علم و تکنولوژی -آشنایی با مراحل ساخت فرغون

گروه مهندسی و بازرگانی کالا و ابزار ساختمانی سیمرغ، پخش کننده ابزارآلات ساختمانی مورد نیاز صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی از قبیل موارد زیر می باشد: بیل، بیلچه، کلنگ، تیشه، پتک، چکش لاستیکی، کمچه، ماله، فرغون، استنبلی، کاردک نقاشی، تگری پاش دستی، بلبرینگ فرغون، گرمکن گازی عایقکاری، انواع طناب، سطل ملات و دوغاب، مفتول، قلاب پنکه سقفی، بالابر، قلاب، شکل، بیلچه مقنی، ملاقه دوغاب ریزی، قلم مو نقاشی، غلطک نقاشی، قرقره ساختمانی،ریسمان کار بنایی، انبر آرماتور بندی، الک، قلم، دیلم، گونی، نایلون، شیلنگ تراز، شاغول بنایی، تراز، طناب، ریسمان، قرقره، بالابر، مش، فنس، توری پلاستیکی، توری فلزی، ابزار رنگ و نقاشی، شن کش، چهارشاخ، ابزار عملیات بتنی، ابزار عملیات فولادی، بیل، کلنگ، پتک، دسته بیل، دسته کلنگ، ملاقه، چکش لاستیکی، تراز، متر، رابیتس، تخته بنایی، سطل، دلو، کمچه، قلم و ماله بندکشی، شمشه،  ماله، تخته ماله، چکش، تیشه، استامبولی، فرقون، طناب پنبه ای، میخ، لاستیک و تیوپ فرقون، قرقره بالابر، رینگ بلبرینگی، قلم، الک و سرند، زنجیر، سرامیک بر، دستکش کار، لیسه و کاردک، انبر آرماتوربندی، الکترود، نایلون فونداسیون، صفحه سنگ برش آهن، گونی نما و چتایی، مفتول آرماتوربندی، پشم شیشه و پشم سنگ، نخ ریسمان کار بنایی، شاقول، توری مرغی، لباس کار، کلاه ایمنی و لوازم ایمنی، کفش کار، شیلنگ و سایر ابزار و اقلام ساختمانی مورد استفاده در پروژه های صنعتی و ساختمانی.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد